درد شایعترین شکایت سالمندان است

در پزشکی سالمندی درد شایعترین شکایت است به این دلیل که با افزایش سن تحمل درد کاهش یافته و سالمندان در مقایسه با جوانان درد شدیدتری را تجربه می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نجمه پرند آور کارشناس ارشد پرستاری افزود: امروزه سالمندی و طب سالمندی به عنوان یک پدیده مهم مورد توجه […]

در پزشکی سالمندی درد شایعترین شکایت است به این دلیل که با افزایش سن تحمل درد کاهش یافته و سالمندان در مقایسه با جوانان درد شدیدتری را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نجمه پرند آور کارشناس ارشد پرستاری افزود: امروزه سالمندی و طب سالمندی به عنوان یک پدیده مهم مورد توجه متخصصان بهداشت و سلامت قراردارد،‌ تقریبا همه جوامع سالمندان بیش از سایر گروه‌های سنی به دردهای مزمن مبتلا هستند.

وی گفت: پژوهش ها نشان می‌دهند، که افسردگی و کاهش کیفیت زندگی را مهمترین علل روانشناختی دردهای مزمن در دوره سالمندی هستند و رویکردهای زیستی، روانی و اجتماعی بهترین تبیین را در این مورد دارند.

وی تصریح کرد: در پزشکی سالمندی، درد شایعترین شکایت است، شاید به دلیل اینکه با افزایش سن تحمل درد کاهش می‌یابد و سالمندان در مقایسه با جوانان درد شدیدتری را تجربه می‌کنند و این باعث تداخل بیشتر درد در زندگی روزانه و حمایت و وابستگی به همسر یا فرد مهم زندگی آنان می شود.