مطالبات بازنشستگان کشور یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هستند که کل مطالبات آنها یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۶۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته در سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی […]

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هستند که کل مطالبات آنها یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۶۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته در سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه عطاریان رئیس سازمان بازنشستگی از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بوئین زهرا بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ایراندخت عطاریان در گفتگو با خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاری همایش تکریم از بازنشستگان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از مطالبات سالمندان پرداخت شد که در مجموع به هر نفر از بازنشستگان تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

وی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز از محل وجوه حاصل از فروش سهام برخی از شرکت های دولتی، مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۸۳۰ هزار بازنشسته مشمول پرداخت شده که از این تعداد تاکنون مطالبات ۳۰۰ هزار بازنشسته به طور کامل تسویه شده است.

پرداخت ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان
عطاریان اظهارداشت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از مطالبات هر فرد بازنشسته پرداخت شده و با تامین اعتبار لازم بقیه مطالبات هم داده خواهد شد.

سه هلدینگ تحت پوشش سازمان بازنشستگی
مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور یادآورشد: در حال حاضر سه هلدینگ صبا جهاد، آینه صبا و سرمایه گذاری صندوق به عنوان شرکتهای تحت پوشش این سازمان قرار دارند که درآمد آنها برای تامین بخشی از هزینه های بازنشستگان استفاده می شود.   

وی افزود: تاکنون ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان توسط این سازمان پرداخت شده است و بقیه نیز به تدریج پرداخت می شود.

این مسئول تصریح کرد: پرداخت وام ضروری، وام کارآفرینی وبیمه طلایی درمان بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها از اولویت های سازمان بازنشستگی است.