جایزه ۲۰۱۳ برای طرح حمایت از سالمندان هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح «نیابت» که در راستای حمایت از سالمندان است از میان طرح‌های ۲۳ کشور دنیا جایزه ویژه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرد. فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: دو طرح آموزش مدیریت […]

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح «نیابت» که در راستای حمایت از سالمندان است از میان طرح‌های ۲۳ کشور دنیا جایزه ویژه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرد.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: دو طرح آموزش مدیریت و آموزش داوطلبان جمعیت هلال احمر از طریق شبکه و طرح حمایت از سالمندان با عنوان «نیابت» توسط داوران بین المللی در فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به همراه ۲۸ طرح دیگر داوری شد و در نهایت طرح «نیابت» جمعیت هلال احمرایران از بین طرحهای ۲۳ کشور برای دریافت جایزه ویژه ۲۰۱۳ فدراسیون جمعیتهای هلال احمر و صلیب سرخ دنیا انتخاب شد.

وی در مورد جزئیات طرح نیابت گفت: این طرح برای نخستین بار در سال گذشته با مشارکت ۳ هزار و ۳۶۰ داوطلب در سراسر کشور اجرا شد. در این طرح سالمندان تنها که فرزندی ندارند یا به هر دلیل تنها هستند توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر حمایت می‌شوند.

به گفته رافع مشارکت در مهمانی‌ها،‌ بردن سالمندان به مسافرت،‌ پیگیری امور درمانی و پزشکی و حتی خرید منزل از جمله کارهای انجام شده برای سالمندان در این طرح است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد که در طرح اولیه ۱۲ هزار سالمند به ویژه خانواده شهدا از این طرح بهره‌مند شدند و بنا داریم امسال این رقم را به ۳۹ هزار نفر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار فارس، قرار است این جایزه ویژه روز ۲۴ آبان مصادف با ۱۵ نوامبر در آخرین روز نشست مجمع عمومی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر دنیا در سیدنی به رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شود. با دریافت این جایزه هلال احمر ایران امکان این را دارد که یک جمعیت ملی را به عنوان خواهر خوانده خود انتخاب کرده و آموزش‌های لازم را به آن جمعیت ارائه کند.