سنکوپ، نخستین علامت سکته در سالمندان است

خوشی – سنکوپ، نخستین علامت سکته در سالمندان است.یک پزشک عمومی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: سنکوپ نوعی اختلال هوشیاری است که دلایل مختلفی دارد که تشخیص آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. [divider] دکتر «مهین کوشا» افزود: سنکوپ ممکن است به دلیل سکته، آلرژی، بیماری های زمینه ای و ترس ناشی […]

خوشی – سنکوپ، نخستین علامت سکته در سالمندان است.یک پزشک عمومی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: سنکوپ نوعی اختلال هوشیاری است که دلایل مختلفی دارد که تشخیص آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

[divider]

دکتر «مهین کوشا» افزود: سنکوپ ممکن است به دلیل سکته، آلرژی، بیماری های زمینه ای و ترس ناشی از استرس رخ دهد.

وی تصریح کرد: ترس ناشی از استرس نظیر ترس کودکان از پزشک یا دندان پزشک یا واکسیناسیون می تواند به سنکوپ منجر شود.وی تأکید کرد: تمام داروهای تزریقی که احتمال آلرژی زایی آن وجود دارد باید در مراکز درمانی مجهز تزریق شود تا در صورت ایجاد سنکوپ، امکانات درمانی برای برطرف شدن آن وجود داشته باشد.وی اظهار داشت: سنکوپ ناشی از بیماری های قلبی و مغزی در سالمندان بسیار شایع است.

«کوشا» توضیح داد: سنکوپ در سنین میانسالی به طور معمول به دلیل بیماری های زمینه ای نظیر دیابت یا فشار خون کنترل نشده ممکن است رخ دهد که این حالت با درمان بیماری زمینه ای برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: افراد دارای مشاغل سخت که به استرس های شدید دچار می شوند هم در معرض این اختلال قرار دارند که با آگاهی از مهارت های کنترل استرس و آموزش های لازم در این زمینه می توانند خطرات احتمالی ناشی از این حالت را کاهش دهند.

وی نبض ضعیف، گشادی مردمک چشم ها، رنگ پریدگی و تعریق فراوان را از علایم سنکوپ اعلام کرد و گفت: مدت زمان سنکوپ فقط از چند ثانیه تا چند دقیقه است و پس از این مدت، فرد مبتلا به این اختلال به طور معمول خود به خود هوشیاری خود را به دست می آورد.