معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

مازندران / سالمندان و بیماران زمینه واکسن یادآور کرونا تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از سالمندان بالای 60 سال و بیماران زمینه ای خواست با مراجعه به مراکز واکسیناسیون شهرستان واکسن یادآور کرونا را تزریق کنند .

عباس علیپور گفت: چند وقت اخیر علاوه بر اینکه تعداد موارد مراجعه بیماران کووید ۱۹ در مازندران افزایش یافته است موارد مثبت بودن تست های این بیماری نیز روند صعودی دارد.

وی ادامه داد :‌ سویه ا ی که افراد به این بیماری مبتلا شدند همان سویه قبلی امیکرون است و با توجه به اینکه اکثر افراد پیشتر به این بیماری مبتلا شدند اکنون شدت زیادی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت : به طوریکه در حال حاضر موارد بستری بیماری در مراکز درمانی استان هنوز افزایش نیافته است اما پیش بینی می شود طی یک یا ۲ هفته آینده موارد بستری نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر این بیماری کشندگی خاصی ندارد و با افراد خاص با رعایت نکات بهداشتی و درمانی در مقابل با بیماری مصون خواهند ماند.

علیپور به افراد سالمند بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه ای توصیه کرد که به مراکز تزریق وکسن کرونا در شهرستان ها مراجعه و واکسن یادآور خود را تزریق کنند.

وی همچنین از اعلام به پزشکان خانواده برای رصد افراد زیر مجموعه و غربالگری آنها خبر داد و گفت :‌بنا داریم از طریق پزشکان خانواده افراد مشکوک به این بیماری شناسایی شوند تا روند درمان آنها زودتر پیگیری شود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد و تمامی این افراد پزشک خانواده دارند. ۳۷۸ پزشک خانواده روستایی و ۳۱۶ ماما خانواده به جمعیت خانوار روستایی مازندران خدمات ارایه می دهند و همچنین ۵۴۹ پزشک خانواده شهری در این استان فعالیت دارند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، ‌ استان هفته های اخیر را بدون فوتی براثر ابتلا به این بیماری سپری کرد فقط هفته گذشته یک کودک که بیمار زمینه ای بود براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

وی افزود:‌همچنین افراد علامت دار نیز نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک در محیط های بسته را مورد نظر قرار دهند تا از ابتلای دیگر افراد جامعه جلوگیری شود.