بی توجه مستمر به سالمندان آسیب بزرگی به آنها می زند

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، محمود علیگو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالمندآزاری وجوه مختلفی دارد، افزود: بیشترین نوع سالمندآزاری در کشور از نوع غفلت است. وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با شماره خط ۱۲۳ آمادگی دارد در زمینه سالمندآزاری از نوع غفلت مداخله کند و یا خود سالمندان […]

به گزارش دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور،

محمود علیگو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالمندآزاری وجوه مختلفی دارد، افزود: بیشترین نوع سالمندآزاری در کشور از نوع غفلت است.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با شماره خط ۱۲۳ آمادگی دارد در زمینه سالمندآزاری از نوع غفلت مداخله کند و یا خود سالمندان یا افرادی که از وضعیت آنها مطلع هستند به‌طوریکه فرزندان مدت زیادی به آنها سر نزده‌اند یا توانایی انجام فعالیت خود ندارند، می‌توانند با شماره ۱۲۳ تمام بگیرند و کارشناسان اورژانس اجتماعی می‌توانند به آنها کمک کنند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اورژانس اجتماعی با شماره خط ۱۲۳ با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری که نیاز به اقدامات فوریتی داشت، شکل گرفت.

علیگو تاکید کرد: مردم در سراسر کشور می‌توانند با خط ۱۲۳ تماس بگیرند و در صورت نیاز کمک بخواهند و مشاوره بگیرند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای موجود، اکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سالمند در کشور وجود دارند. طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و این آمار در ۲ تا ۳ دهه آینده به ۲۵ درصد می رسد.