یادی از سالمندان از یاد رفته/ دیدار با آشنایان دیرینه

امروز در اقدامی در خور تحسین شماری از مسئولان هلال احمر بوشهر به همراه تعدادی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر از مجتمع سالمندان محمدیه بوشهر بازدید کردند. [divider] به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، گاهی اوقات نوشتن زجر آورتر از دیدن است، زیرا یک بار می‌بینی ولی برای نوشتن چندین بار حادثه در ذهنت […]

امروز در اقدامی در خور تحسین شماری از مسئولان هلال احمر بوشهر به همراه تعدادی از اعضای سازمان جوانان هلال احمر از مجتمع سالمندان محمدیه بوشهر بازدید کردند.

[divider]

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، گاهی اوقات نوشتن زجر آورتر از دیدن است، زیرا یک بار می‌بینی ولی برای نوشتن چندین بار حادثه در ذهنت تداعی و تکرار می‌شود.

از طرف دیگر ترسیم عواطف و حالات درونی انسان بر صفحات کاغذ جدا از نوع و چگونگی آن، کاری سخت است، امروز وقتی می‌خواستم به مناسبت روز سالمند آنچه در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان محمدیه بوشهر دیده بودم را بنگارم از آن زمان‌های زجر آور و لحظه‌های سخت به سراغم آمد، وقتی وارد مرکز شدیم احساس نکردیم که غریبه‌اند گویی با هر کدام از آنها آشنایی دیرینه‌ای داشتیم، نگاه معصومانه و منتظر آنها ما را فرا می‌خواند.

در این مرکز سایه تنهایی و انزوا بر سر پدران و مادرانی که روزگاری زندگی و کانون خانوادگی گرمی داشته‌اند، سنگینی می‌کند.

برخی از آنها از دیده‌ها پنهان می‌شدند یا خود را به خواب می‌زدند به گونه‌ای که اجازه یک نگاه شفاف را نمی‌دادند، شاید انتظار دیدن فرزندان و بستگان خود را داشتند اما وقتی ما را می‌دیدند، سعی می‌کردند که دیده نشوند.

برخی نیز سخنانشان سرشار از مهر و عاطفه و چاشنی گلایه از فرزندانی بود که با وجود این که سال‌ها زحمتشان را کشیده‌اند ولی به جرم پیری و کهن سالی آنها را از کانون گرم خانواده در گوشه‌ای از خانه سالمندان تبعید کرده‌اند.

شاید ما فرزندان و پدران و مادران امروز و پدربزرگان و مادربزرگان فردا این جمله که از هر دست که دادی از همان دست می گیری را فراموش کرده باشیم.

اینجا مادران و پدرانی زندگی می‌کنند که بی هیچ توقعی منتظر حضور گرم فرزندانی هستند که یادشان رفته محبت تشدید دارد. در این سرای سالمندان نگاه مهربانانه پدران و مادرانی احساس می‌شود که تسبیح به دست در حال گفتن ذکر و صلوات هستند و زمانی که از او می‌پرسیم چه آرزویی دارید می‌گوید: سلامتی فرزندانم هر چند که از نگهداری من خسته شده‌اند.

امروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به همراه تعدادی از پرسنل و اعضا سازمان جوانان هلال احمر از مرکز نگهداری سالمندان محمدیه بوشهر بازدید کردند.