سالمندی دوره کمال، پرباری اندیشه و بلندای زندگی انسان‌ها است

[divider] مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته تکریم سالمندان گفت: سالمندی دوره کمال، پرباری خرد و اندیشه و بلندای زندگی هر انسانی است. [divider] به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در متن صادره از سوی دکتر سیدتقی نوربخش آمده است:سالمندی دوره کمال، پرباری خرد و اندیشه و بلندای زندگی هر انسانی […]

[divider]

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته تکریم سالمندان گفت: سالمندی دوره کمال، پرباری خرد و اندیشه و بلندای زندگی هر انسانی است.

[divider]

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در متن صادره از سوی دکتر سیدتقی نوربخش آمده است:سالمندی دوره کمال، پرباری خرد و اندیشه و بلندای زندگی هر انسانی است.

دورانی از زندگی که با کسب انبوهی از تجربه می‌توان به دیروز، امروز و فردا نگریست و سالمند همچون گنجی است گرانبها که باید فرصت تکریم و تعظیم او را مغتنم شمرد و این توفیق را به نیکی پاس داشت.

در فرهنگ غنی ایران جایگاهی والا و باارزشی برای سالمندان پیش‌بینی شده است و به یقین می‌توان گفت در هیچ مکتب و آیینی به اندازه دین مبین اسلام به احترام و تکریم سالمندان توصیه و تأکید فراوان نشده است.

بر پایه آموزه‌های دینی ما مسلمانان، سالمندان در میان خانواده‌ها به عنوان مرجع و گنجینه خرد، برکت و عامل وسعت رزق و روزی هستند و از آنجایی‌که این گوهرهای ارزشمند دارای کوله‌باری تجربه از رهاورد پرفراز و نشیب زندگی و سرد و گرم چشیده روزگارند، شایسته است تا از رهنمودها و دیدگاه‌های ایشان در اداره امور و تصمیم‌گیری‌های مهم و سرنوشت‌ساز بهره‌ها گرفته شود.

چرا که به فرموده مولایمان حضرت علی (ع): رأی و نظر سالخورده در نزد من از چالاکی و بی‌باکی جوان محبوب‌تر است.

از آنجایی‌که سالمندان عزیز بهترین سال‌های عمر خود را وقف کار و تلاش در راه آبادانی و پیشرفت جامعه نموده و انتظار دارند که از شأن و احترامی در خور نقش واقعی خود در خانواده و اجتماع برخوردار باشند، از این‌رو سازمان تأمین‌اجتماعی نیز تاکنون سعی نموده است تا ضمن ایجاد بسترهای لازم برای آرامش و آسایش توأم با حفظ عزت نفس برای بازنشستگان به ویژه سالمندان، به مهمترین مطالبات و انتظارات ایشان مبنی بر توجه کافی در برآوردن نیازهای معنوی از جمله حفظ و احترام به حریم و حرمت آنان از طرف خانواده و اجتماع جامعه عمل بپوشاند.

در همین راستا این سازمان طی چند سال اخیر با تدوین دستورالعمل تکریم بازنشستگان و سالمندان نسبت به اجرای طرح‌هایی مانند انتخاب بازنشسته نمونه، همسران بازمانده نمونه، ازکارافتادگان کلی نمونه و پرداخت اعتبارات زیارتی و سیاحتی به کانون‌های بازنشستگی مبادرت نموده است.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت «هفته تکریم منزلت سالمندان» به آحاد بازنشستگان و سالمندان تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، امیدوارم در راستای اهداف عالیه دولت تدبیر و امید بتوانیم بیش از پیش زمینه‌های تکریم و بستر مناسب برای ارتقاء جایگاه سالمندان در جامعه فراهم آوریم. بهروزی، سلامتی و شادکامی همه شما عزیزان سالمند را از خداوند منان خواستارم.