بسته بیمه مراقبتی از سالمندان تدوین شد

دبیر شورای ملی سالمندان از تدوین بسته حمایتی بیمه مراقبی سالمندان خبر داد و گفت: با تصویب این بسته حمایتی در شورای عالی بیمه، انقلابی عظیم در مباحث مراقبتی و درمان شش میلیون سالمند کشور رخ خواهد داد. [divider] به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد چهارشنبه شب در شورای سالمندان خراسان جنوبی با تاکید […]

دبیر شورای ملی سالمندان از تدوین بسته حمایتی بیمه مراقبی سالمندان خبر داد و گفت: با تصویب این بسته حمایتی در شورای عالی بیمه، انقلابی عظیم در مباحث مراقبتی و درمان شش میلیون سالمند کشور رخ خواهد داد.

[divider]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد چهارشنبه شب در شورای سالمندان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شورای سالمندان یک نهاد اجرایی نیست، اظهارکرد: این شورا وظیفه دارد پتانسیل های موجود را در راستای رسیدگی به امور سالمندان سامان دهد.

وی به تدوین بسته حمایتی بیمه مراقبتی سالمندان اشاره کرد و افزود: در این بسته مراقبتی همه خدمات مورد نیاز یک سالمند مانند خدمات روزانه، خدمات پرستاری در منزل، بستری در بیمارستان، غربالگری، آزمایش های تشخیصی، تصویربرداری و معاینات دوره ای تحت پوشش بیمه ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از ارائه طرح تکریم سالمندان در سازمان ها و نهادهای دولتی خبر داد و گفت: این طرح در سه وجه مراجعین سالمندان به ادارات و نهادهای دولتی، سالمندان خود دستگاه های اجرایی و بنیاد فرزانگان ارائه شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تکریم، در ادارات مبلمان ویژه برای سالمندان و نیز نوبت دهی در زمان مراجعه به دستگاه های اجرایی پیشنهاد شده است.

دبیر شورای ملی سالمندان بر راه اندازی کارت منزلت ویژه سالمندان این استان تا پایان دولت دهم تاکید کرد و گفت: بر اساس این کارت سالمندان می توانند از امکانات عمومی به طور خاص استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه رفع مشکلات سالمندان نیازمند همکاری و توجه بیشتری است، افزود: متاسفانه کارمندان دستگاه های اجرایی نیز پس از بازنشسته شدن نیز مورد بی توجهی قرار می گیرند.