مازندران / افتتاحییه دهمین مرکز روزانه توانبخشی سالمندان استان مازندران

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران، به همت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت های اداره کل بهزیستی استان مازندران، نخستین مرکز روزانه سالمندان در چالوس آغاز بکار کرد. دکتر علی خامه ور کارشناس مسئول امور سالمندان اداره کل بهزیستی استان مازندران در گفتگویی اعلام کرد: در عصر کنونی یکی از مسائل مهم […]

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران، به همت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت های اداره کل بهزیستی استان مازندران، نخستین مرکز روزانه سالمندان در چالوس آغاز بکار کرد.

دکتر علی خامه ور کارشناس مسئول امور سالمندان اداره کل بهزیستی استان مازندران در گفتگویی اعلام کرد: در عصر کنونی یکی از مسائل مهم و عمده جمعیتی در کشورهای جهان، مسئله سالخوردگی افراد و پیامدهای ناشی از آن است که کشور ما هم از آن مستثنی نیست و هم اکنون مرحله انتقال ساختار سنی جمعیت از جوانی به پیری را تجربه می کند و در حال گذار از این مرحله است.

سالمندان چالوس.jpg2

وی افزود: بیش از سیصد هزار نفر از جمعیت ۳ میلیونی استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند. در حال حاضر ۴ مرکز شبانه روزی، ۱۰ مرکز روزانه و ۸مرکز خدمات رسانی نسبت به سالمندان در منزل جمعا با ظرفیت پذیرش حدود هزارنفر مددجویان سالخورده و واجد شرایط در سراسر استان فعال و مشغول به کار هستند.

دکتر خامه ور با اشاره بر این مطلب که اداره کل بهزیستی استان مازندران در راستای اجرای طرح های حمایتی در حوزه سالمندی ، با ایجاد و نظارت صحیح از مراکز شبانه روزی و روزانه سالمندان استان، وظایف و رسالت خطیر خود را به نحو احسن انجام می دهد.

در ادامه بهاره سلطان محمدی موسس و مدیر مرکز مهر خضرای چالوس از ظرفیت ۵۰ نفری این مرکز خبر داد و افزود: در این مرکز خدمات مختلف و متنوعی شامل: نگهداری و پرستاری اصولی همراه با ارائه خدمات درمانی شامل ویزیت پزشکی، مددکاری، پرستاری مداوم، مشاوره فردی و خانوادگی، کنترل علائم حیاتی، فشارخون، نوارمغز، آزمایشات لازم، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سیتی اسکن، ام آرآی و سایر خدمات درمانی و پزشکی به سالمندان تحت پوشش صورت میگیرد.