امنیت مالی، شاخص مهم دوران سالمندی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، فرید براتی سده روز یکشنبه در کارگاه تخصصی محیط دوستدار سالمند و شاخص دیده بان سالمندی افزود: قرار است با همکاری گروه آمار و جمعیت شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص این شاخص ها در قالب کارگروهی بحث و گفت وگو کنیم. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، فرید براتی سده روز یکشنبه در کارگاه تخصصی محیط دوستدار سالمند و شاخص دیده بان سالمندی افزود: قرار است با همکاری گروه آمار و جمعیت شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص این شاخص ها در قالب کارگروهی بحث و گفت وگو کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه تعیین شاخص های سالمندی به کندی عمل کردیم و سال گذشته با همکاری انجمن بین المللی سالمندی کار روی این شاخص ها را آغاز کردیم.

دبیر شورای ملی سالمندی گفت: حدود ۸۵ کشور بر اساس شاخص های سالمندی رتبه بندی شده اند و حتی افغانستان در فهرست این رتبه بندی وجود دارد؛ این در حالی است که رتبه بندی یاد شده در ایران انجام نشده است.

۲L3A6552

براتی سده، افزود: اکنون اقدامات خوبی در زمینه سالمندی در کشور در حال انجام است و نهادهای بین المللی نیز در این زمینه همکاری دارند اما داده های آنان دقیق نیست.

این مقام مسئول در شورای ملی سالمندی افزود: شورای ملی سالمندی برای همکاری با نهاد های بین المللی در زمین برنامه های سالمندی اعلام آمادگی می کند.

بر اساس این گزارش، انوشیروان محسنی بند پی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در این کارگاه، جمعیت سالمند کشور را ۲ / ۶ میلیون تن برشمرد.

محسنی بندپی، اظهار کرد:پیش بینی می شود ۲۵ درصد جمعیت کشور در سال ۱۴۲۹ سالمند باشند که این رقم برابر با آمار جمعیت زیر ۱۵ سال خواهد بود؛ بنابراین سالمندان گروه اجتماعی بزرگی را تشکیل خواهند داد.

بر اساس تقویم، سن ۶۰ سالگی تحت عنوان سن ورود به سالمندی به شمار می آید. این موضوع در کشورهای مختلف، متفاوت است ممکن است در کشور آمریکا سن ورود به سالمندی ۶۵ سال باشد اما در کشور ما ۶۰ سال، سن ورود به سالمندی محسوب می شود.

کارگاه تخصصی محیط دوستدار سالمند و شاخص دیده بان سالمندی امروز در مجموعه تلاش تهران برگزار شد.