بررسی مسایل سالمندی در ایران و جهان

اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی ” بررسی مسایل سالمندی در ایران و جهان ” آغاز به کار کرد.

اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی ” بررسی مسائل سالمندی در ایران و جهان ” سالمند شناسی و طب سالمندان از صبح امروز (۲۲ مهرماه جاری) با حضور مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، رییس سازمان بهزیستی کشور و دیگر مسئولان این سازمان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در آمفی تاتر شهید احمدی روشن این دانشگاه آغاز بکار کرد.

   به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، طی سه روز کار این کنگره بین المللی، در قالب ۹۴ مقاله شفاهی و ۱۶۵ مقاله بشکل پوستر، ۲۰ محور از جنبه های جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سالمندی مورد بررسی قرار می گیرد.

   کنگره بین المللی “بررسی مسایل سالمندی در ایران و جهان”، ۱۸ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان که طیف وسیعی از پزشکان، متخصصان بالینی، کارشناسان توانبخشی، پرستاری، رفاه اجتماعی و … را تشکیل می دهد، اعطا می شود.

   ” سالمندی موفق و فعال، مشارکت اجتماعی سالمندان، زوج های سالمند، اوقات فراغت سالمندان، سالمند آزاری و غفلت، نگاه جامعه به سالمندی و سالمندان، کیفیت زندگی سالمندان، ژنتیک و بیماریهای مرتبط با سالمندان، امنیت اقتصادی در دوره سالمندی، توانبخشی سالمندان، اپیدمیولوژی بیماریهای مرتبط با سالمندی، مدلهای مراقبتی سالمندان، ارگونومی و سالمندان، آموزش کارکنان و خانوادهها و … “از جمله محورهای کنگره بین المللی” بررسی مسایل سالمندی در ایران و جهان ” است.

   لازم به ذکر است، این کنگره بین المللی به همت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران و معاونت امور اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران و آسایشگاه کهریزک، در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

اخبار تکمیلی از سخنرانی ها و مراسم افتتاحیه این کنگره بین المللی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.