اردبیل/ بهره برداری دومین شعبه بنیاد فرزانگان اردبیل

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به تکریم و منزلت سالمندان در جامعه از افتتاح دومین شعبه بنیاد فرزانگان در استان خبر داد و گفت: ۹۵ هزار سالمند در استان وجود دارد که از این تعداد تنها ۱۶۰ نفر در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اردبیل، «علی یعقوبی» معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل، با تأکید بر مقوله سالمندی توام با شادمانه پیر شدن، افزود: امسال براساس سیاست‌های جامعه و کاهش نرخ رشد جمعیت روبه سمت سالمندی می‌رویم که در این زمینه لازم است برنامه‌ریزی‌های اساسی و دقیق صورت پذیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان، تصریح کرد: استان اردبیل دارای ۹۵ هزار سالمند است که از این تعداد تنها ۱۶۰ نفردر مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌برداری دومین شعبه بنیاد فرزانگان اردبیل، یادآور شد: تکریم جایگاه سالمندان و بازنشستگان، ارتقاء کیفیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، فراهم کردن زمینه تعامل عاطفی و روانی سالمندان با خانواده و جامعه، فراهم‌سازی زمینه‌های نشاط و شور اجتماعی و ترویج روحیه شادی و انبساط خاطر، ایجاد فضای مناسب برای حضور و مشارکت خانواده سالمندان در عرصه مراقبت و توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای گذراندن اوقات فراغت سالمندان را می‌توان از اهداف این مجموعه نام برد.