استفاده از تجربیات سالمندان مغفول مانده است

جواد رجبی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی در مراسم تجلیل از بازنشستگان سازمان بهزیستی استان گفت: استفاده از تجربیات سالمندان مغفول مانده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از تجربیات سالمندان مغفول مانده است.

جواد رجبی در مراسم تجلیل از بازنشستگان سازمان بهزیستی استان گفت: در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و اقتصادی که در جامعه انجام می‌شود، مسائل مربوط به بازنشستگی و رفاه اجتماعی از جمله مباحث مورد توجه است.

وی ادامه داد: بازنشستگان بعد از ۳۰ سال خدمت در مجموعه‌ای کوله باری تجربه دارند که باید بعد از بازنشستگی برای استفاده از تجربیات این افراد برنامه ریزی شود.

یک سیستم دولتی از منابع انسانی تشکیل شده و در صورتی که فردی بخواهد وارد سیستمی شود به دورنمای سیستم و خدماتی که در دوران بازنشستگی ارائه می‌کند توجه می‌کند.

رجبی اظهار کرد: عملکرد ما در زمینه تامین رفاه بازنشستگان دارای نقص است و اصل موضوع را رعایت نمی‌کنیم. وضعیت خوبی در زمینه تامین رفاه بازنشستگان نداریم که باید توجه بیشتری به این افراد شود. تمام خدمات برای تامین رفاه بازنشستگان را باید در دستگاه‌ها متمرکز کنیم و نباید ارتباط دستگاه‌ها با بازنشستگان در زمان بازنشستگی قطع شود. برخی از این ایرادها و نقص‌های رسیدگی به بازنشستگان را می‌توانیم پیگیری کنیم اما پیگیری برخی دیگر از حیطه اختیارات ما خارج است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در جامعه فرهنگ برخورد مناسب با بازنشستگان را نداریم و ارزش قائل شدن برای بازنشستگان یکی از واجباتی است که به فراموشی سپرده شده است.

حاجی آبادی، رییس سازمان بازنشستگان خراسان جنوبی نیز از فعالیت ۱۴ صندوق بازنشستگی در کشور خبر داد و گفت: بزرگترین این صندوق‌ها به ترتیب سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگان و نیروهای مسلح است و بعد از این صندوق ها نیز صندوق‌های متنوع دیگری در زمینه ارائه خدمات به بازشستگان فعالیت می‌کنند که این باعث سردرگمی بازنشستگان برای دریافت خدمات شده است. طی چند روز آینده ثبت نام وام قرض الحسنه در سایت سازمان بازنشستگان آغاز می‌شود و بازنشستگان می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.