سالمندان خراسان جنوبی رایگان معاینه می‌شوند

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، سالمندان استان در دارالشفاء فاطمه زهرا(س) و درمانگاه خیریه ولی‌عصر رایگان معاینه بالینی می‌شوند. [divider] محمد‌حسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سالمند به فردی اطلاق می‌شود که سن او از ۶۰ سال بیشتر باشد. وی ادامه داد: آمار موجود […]

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، سالمندان استان در دارالشفاء فاطمه زهرا(س) و درمانگاه خیریه ولی‌عصر رایگان معاینه بالینی می‌شوند.

[divider]

محمد‌حسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سالمند به فردی اطلاق می‌شود که سن او از ۶۰ سال بیشتر باشد.

وی ادامه داد: آمار موجود جمعیت سالمند کشور تا حدودی مغشوش است اما می‌توان گفت که در سال‌های اخیر با افزایش سطح کیفی زندگی‌، افزایش بهداشت و دسترسی به درمان بر شمار سالمندان افزوده شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که افزایش این گروه سنی در کشور ما نوید‌دهنده بهبود شرایط زندگی است، افزود: همین امر توجه مسئولان به سلامت و امنیت سالمندان را بیشتر می‌کند.

اکبری‌مطلق از اختصاص یک هفته به موضوع سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و گفت: از روز سوم تا ۹ مهرماه به عنوان هفته سالمند نام‌گذاری شده است.

وی در تشریح عناوین هفته سالمند افزود: روز چهارشنبه «سالمند و تکریم منزلت اجتماعی»، پنجشنبه «سالمند و مدیریت دانش»، جمعه «سالمند و ارزش‌های فرهنگی و دینی»، شنبه «سالمند، پیشگیری و سلامت»، یکشنبه «سالمند و حمایت‌های قانونی»، دوشنبه «سالمند، سبک زندگی سالم و توانمندسازی» و سه‌شنبه «سالمند و همبستگی اجتماعی» نام‌گذاری شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی معاینه بالینی سالمندان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، جشنواره غذاهای سنتی و مراسم جشن ویژه سالمندان را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که طی هفته بزرگداشت سالمند در استان برگزار می‌شود.

اکبری‌مطلق ادامه داد: همچنین به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند، سالمندان استان در دارالشفاء فاطمه زهرا(س) واقع در خیابان مطهری و درمانگاه خیریه ولی‌عصر واقع در خیابان جمهوری ۱۹ میدان شهید سندروس رایگان معاینه بالینی می‌شوند.