تبدیل اردبیل به شهر دوستدار سالمند در آینده نزدیک

احمدیان مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما گفت: از شهردار اردبیل درخواست کردیم تا با اقداماتی اردبیل به شهر دوستدار سالمند تبدیل شود.

احمدیان با بیان اینکه در شورای شالمندان استان ۱۶ دستگاه اجرایی حضور دارند، افزود: هدف این شورا استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی مختلف برای بهتر زیستن سالمندان است؛ از جمله اینکه بتوان زمینه استفاده سهل تر از پارک ها، اماکن عمومی و معابر را فراهم ساخت.

مدیر کل بهزیستی استان با تاکید به اینکه سالمند نباید به رخوت و ناامیدی دچار شود، متذکر شد: تمام برنامه ها با این هدف اجرا می شود که سالمندان شاد زندگی کرده و توانمندی آن ها در جامعه به کار گرفته شود.

احمدیان به طرح پیشنهادی مبنی بر تسهیل استفاده سالمندان از سالن های ورزشی اشاره کرد و افزود: در عین حال در شورای سالمندان استان تخصیص کارت منزلت به سالمندان پیشنهاد شده است تا فرد سالمند از طریق این کارت بتواند با همکاری کانون بازنشستگان از برخی خدمات بهره گیرد.

وی با اشاره به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی ادامه داد: در حال حاضر ۹۵هزار نفر از جمعیت استان اردبیل که نزدیک به هفت درصد از جمعیت را شامل می شود، سالمند هستند.