ضرورت تکریم سالمندان برای ازبین رفتن شکاف نسل گذشته و حال

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از بین رفتن شکاف نسل بین سالمندان و جوانان در جامعه ضروری است چرا که همه روزی این دوران را تجربه خواهند کرد.

پرویز فتاح در حاشیه همایش تجلیل از سالمندان مددجوی تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به گسست نسل ها بین سالمندان و جوانان و تلاش برای کم کردن هر چه بیشتر این شکاف و گسست گفت: تکریم سالمندان باید مورد توجه همه اقشار به خصوص جوانان باشد چرا که روزی نیز همین جوانان به پیری می رسند و نیاز دارند که جوانان دیگری آن ها را مورد تکریم قرار دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: افزایش خانه سالمندان در کشور مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد و گسترش آن ها در سطح جامعه نه تنها بار مثبتی را به همراه ندارد بلکه باعث جدایی این قشر جامعه از فرزندانشان می شوند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند و بالارفتن امید به زندگی در کشور اظهار کرد: در این خصوص باید نسبت به نگهداری و رسیدگی به موضوعاتی همچون تغذیه، بهداشت و معیشت سالمندان توجه کرد که در این خصوص کمیته امداد امام خمینی وظیفه سنگینی به عهده دارد.

فتاح ادامه داد: همه دولت ها در نظام اسلامی باید رفع نیازهای اجتماعی این قشر از جامعه را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد بروز نارسایی ها و مشکلات برای آن ها نباشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶ میلیون سالمند با سن بیشتر از ۶۵ سال در کشور زندگی می کنند که ۲۵ درصد آن ها تحت پوشش کمیته امداد بوده و بیشتر آن ها تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند.