اهدای سفر زیارتی عتبات عالیات به سالمندان زیر پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به فرا رسیدن هفته سالمند گفت: به همین مناسبت در نظر داریم سفر زیارتی عتبات عالیات را برای سالمندان زیر پوشش کمیته امداد فراهم کنیم.

پرویز فتاح ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش تجلیل از سالمندان کمیته امداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فاجعه دردناک سرزمین منا که منجر به کشته شدن هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام و ایرانیان شد، اظهار کرد: تکریم سالمندان از سوی پیامبر(ص) بارها سفارش شده و کمیته امداد نیز به عنوان خادمان این قشر فعالیت می‌کند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حوادث حج امسال گفت: در سال ۶۶ که برای سفر حج به سرزمین منا رفته بودم شخصا در قضیه کشتار حاجیان حضور داشتم و حتی شهادتین را به زبان آورده بودم لذا این فاجعه‌ای که چند روز پیش در منا رخ داد و هنوز آمار جانباختگان آن در حال افزایش است نشان از سوءمدیریت عربستان دارد.

وی بیان کرد: عربستان در این موضوع خود را مقصر نمی‌داند و نه تنها عذرخواهی نمی‌کند بلکه نمک به زخم ما نیز می‌پاشد و ادعا می‌کند که ایرانی‌ها در این فاجعه مقصر بودند در حالی که همه به خوبی می‌دانیم این کشتار از سوی آنان رقم خورده و سبب عزادار شدن خانواده‌های بسیاری از مسلمانان شده است.

فتاح با اشاره به فرا رسیدن هفته سالمند تصریح کرد: به همین مناسبت در نظر داریم سفر زیارتی عتبات عالیات را برای سالمندان زیرپوشش کمیته امداد فراهم کنیم.