افسردگی منجر به آلزایمر می شود

 رییس انجمن آلزایمر ایران به مردم به ویژه سالمندان توصیه کرد بیماری افسردگی خود را حتما درمان کنند و گفت: اگر افسردگی درمان نشود منجر به آلزایمر خواهد شد. معصومه صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی آلزایمر (امروز ۳۰ شهریور) افزود: آلزایمر، یک بیماری پیشبرنده و […]

 رییس انجمن آلزایمر ایران به مردم به ویژه سالمندان توصیه کرد بیماری افسردگی خود را حتما درمان کنند و گفت: اگر افسردگی درمان نشود منجر به آلزایمر خواهد شد.

معصومه صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی آلزایمر (امروز ۳۰ شهریور) افزود: آلزایمر، یک بیماری پیشبرنده و تحلیل رونده ویژه سالمندان بالای ۶۰ سال است.

وی خاطرنشان کرد اگر سالمندان روش زندگی خود را با ورزش و تغذیه صحیح اصلاح کنند می توانند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنند. 

رییس انجمن آلزایمر ایران اظهار داشت: کلسترول (نوعی چربی) بالا ، فشارخون و دیابت، احتمال ابتلا به آلزایمر در سالمندان را افزایش می دهد. 

صالحی به سالمندان توصیه کرد مغز را با انجام دادن اموری مانند فراگیری یک زبان جدید ( عربی یا انگلیسی)، کتاب خواندن و حل کردن جدول به چالش بکشند تا احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند. 

وی گفت: همچنین برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری ، باید از گوشت قرمز، کمتر و از غلات و سبزی و میوه های تازه ، بیشتر استفاده شود. 

رییس انجمن آلزایمر ایران اضافه کرد: همچنین سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باید گردش خون را با انجام اعمال ورزشی مانند پیاده روی، در حد خوب نگاه دارند. 

صالحی گفت: سالمندان باید تلاش کنند در کارهای اجتماعی شرکت داشته و با دوستان همسن خود ارتباط داشته باشند و برای پیشگیری از آلزایمر، تست حافظه و افسردگی بدهند. 

وی به سالمندان توصیه کرد پس از سن ۶۰ سالگی وارد امور خیریه شوند چراکه شرکت در این امور موجب ترشح هورمون هایی در بدن می شود که احساس رضایت از زندگی و آرامش را افزایش داده و احتمال ابتلا به آلزایمر را کم می کنند. 

صالحی با تاکید براینکه سالمندان باید از استرس و تنهایی پرهیز کنند، یادآور شد ضربات به سر یکی دیگر از دلایل احتمال افزایش ابتلا به آلزایمر است بنابراین توصیه می شود افراد از سنین کودکی از کلاه و کمربند ایمنی در وسایل نقلیه اعم از دوچرخه، موتور و خودرو استفاده کنند.