اجرای بیش از ۱۴۰ برنامه سلامت محور در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از تهیه و تدارک بیش از ۱۴۰ ویژه برنامه سلامت محور در سراهای محلات و اماکن عمومی منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی تکریم منزلت سالمندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، رضا نثاری شعار « سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نماد توسعه پایدار» را شعار امسال سازمان جهانی بهداشت و محور برنامه های هفته سالمند عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه های مختلف سلامت محور و آموزشی تدارک دیده شده است که از ۴ مهر در خانه های سلامت و پارک های سطح منطقه اجرا می شود.

وی افزود: برپایی ایستگاه های سلامت جهت ویزیت پزشکی رایگان، اندازه گیری توده بدنی و مشاوره تغذیه در خانه های سلامت، برپایی تورهای آموزشی و تفریحی به اماکن زیارتی، بازدید از آسایشگاه سالمندان در کهریزک، توزیع بروشورهای سلامت و برپایی نمایشگاه هنرهای دستی در پارک شریعتی از جمله برنامه های مناسبتی هفته سالمند است.

همچنین به مناسبت نهم مهرماه علاوه بر برگزاری همایش پیاده روی در پارک های منطقه، مسابقات ورزشی، اطلاعات سلامت و خاطره نویسی اجرا می شود. ضمن اینکه خانه سلامت برادران شکری نیز نشست سالمندان با جوانان را با محوریت انتقال تجربیات سالمندان برگزار می کند.

نثاری با اشاره به برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی به مناسبت این هفته بیان کرد: آموزش سلامت سالمندان، راه های شاد زیستن، آلزایمر و فراموشی و اهمیت آن در دوران سالمندی، شناخت و پیشگیری از بیماریها، آموزش نحوه کار با موبایل و دستگاه های خودپرداز از جمله عناوین دوره های آموزشی است که از ۴ لغایت ۹ مهر در خانه های سلامت برگزار خواهد شد.

به مناسبت هفته سالمند جشنی نیز سه شنبه ۷ مهر در شریعتی شمالی برگزار و طی آن از دبیران کانون سالمندان و بازنشستگان محلات منطقه تقدیر خواهد شد.

گفتنی است بانوان عضو کانون سالمندان منطقه می توانند طی هفته سلامت از خدمات مجموعه شهربانوی بوستان ولایت با اعمال تخفیف بهره مند شوند.