اجرای طرح “سالمند پویا گنجینه محله ما” در محله دانشجو مشهد

طرح “سالمند پویا گنجینه محله ما” در محله دانشجو مشهد با هدف پذیرش و پررنگ نمودن نقش سالمندان در جامعه و القای احساس کارآمدی به این قشر انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ مشهد از اعزام ۱۰۰ نفر از سالمندان محله دانشجو به اردوی تفریحی یک روزه اخلمد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود برهانی ضمن اعلام این خبر افزود: برگزاری اردوی یک روزه اخلمد در راستای اجرای طرح سالمند پویا گنجینه محله ما بوده که به همت شورای اجتماعی محله دانشجو انجام شد.

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال از اجرای این طرح می‌گذرد، عنوان کرد: این طرح با همکاری مرکز بهداشت دانش آموز و برخی دیگر از نهادها، ویژه سالمندان محله طراحی شده و رسالت آن نیز اجرای برنامه‌هایی در راستای افزایش خدمات‌رسانی، ایجاد نشاط و پویایی سالمندان و حضور هرچه بیشتر آنان در جامعه است.

وی به برنامه‌های در نظرگرفته شده ویژه سالمندان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری اردوهای متنوع زیارتی و سیاحتی، برگزاری جشنواره‌های آشپزی سالمندان، پیاده‌روی‌های نمادین و استفاده از ظرفیت سالمندان در حوزه فعالیت‌های فضای سبز از جمله این برنامه‌ها است.

شهردار منطقه ۱۱ مشهد با اشاره به اینکه گل کاری مرکز بهداشت در سال گذشته توسط سالمندان انجام شد، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با هدف پذیرش و پررنگ نمودن نقش سالمندان در جامعه و القای احساس کارآمدی به این قشر انجام می‌شود.

برهانی در پایان ابراز امیدواری نمود با همکاری ارگان‌های مربوط خدمات این طرح برای سالمندان افزایش یابد.