سالمندان سرمایه های شهر هستند

نشست مشترک شهردار اهواز و اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

در این نشست که علی ناصری عضو شورای شهراهواز، محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری و اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان خوزستان و فرزین حاتمی کاکش مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری اهواز حضور داشتند، سید خلف موسوی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: در هفته سالمندان مراسم تجلیل از بازنشستگان بالای ۸۰ سال آموزش و پرورش و شهرداری  اهواز را برگزار کنیم.
 وی افزود: بازنشستگان از گروههای مهم اجتماعی هستند که آینده را برای کشور ساخت و ترسیم نمود، به همین دلیل شایسته خدمت و تقدیر هستند. به عبارتی سالمندان سرمایه های هر شهری به شمار می روند و باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.
48055_147
شهردار اهواز همچنین بر مناسب سازی فضاهای عمومی جهت آسایش و رفاه سالمندان تاکید کرد و افزود: فضاهای عمومی از قبیل پیاده روها،حمل و نقل شهری و پارکها باید متناسب با شرایط سالمندان  طراحی شوند .
شهردار اهواز ادامه داد:تلاش می کنیم در اتوبوس های درون شهری جایگاه خاصی برای سالمندان در نظر گرفته شود. همچنین کارتهایی را برای آنان طراحی و به مناطق نیز اعلام خواهیم کرد تا خارج از نوبت به کارهای بازنشستگان رسیدگی شود.
سید خلف موسوی تصریح کرد: کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در میان مجموعه مدیران استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید از این احترام نهایت استفاده را در حل مشکلات آنان ببریم.
وی با ذکر این نکته که فصل جدیدی از همکاری شهرداری اهواز و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش گشوده خواهد شد اظهار داشت: با احداث سراهای محله در مناطق مختلف شهر، تلاش می کنیم از ظرفیت بازنشستگان آموزش و پرورش  در این سراها  که جایگاه خوبی برای کانون بازنشستگان و ارائه خدمت به مردم است استفاده کنیم.در کانون بازنشستگان روانشناس، مشاور، دکتر و افراد بازنشسته ای هستند  که می توانند به مردم خدمات ارائه دهند.
شهردار اهواز همچنین ازجانمایی و طراحی مکانی مشخص به عنوان پارک ویژه سالمندان با توجه به شرایط جسمانی، روحی و علاقه مندی آنان  خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این فضا با سازه های مناسب و بخش های ویژه طراحی شود.
48056_805
در ادامه این جلسه رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) راه اندازی دانشگاه شهرداری اهواز را کاری بسیار نیکو و پسندیده برشمرد و گفت: این کار موجب تعالی سازمان و ارتقاء سطح دانش پرسنل شهرداری خواهد شد. راه اندازی دانشگاه شهرداری به نوعی ادای حقوق شهروندی است  که این اقدام  شایسته تقدیر است.
کردونی ادامه داد: انتظار داریم شهرداری اهواز در تداوم کارهای مفیدی که در شهر در حال انجام است، همکاری خود با کانون بازنشستگان را افزیش دهد و سرمایه گذاری جدی برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی برای سالمندان داشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک تعامل و همکاری خوبی میان شهرداری اهواز و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان خوزستان حاصل شود.