۲۲۰۰ سالمند در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند

تعداد ۲۲۰۰ سالمند در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و همچنین به سالمندان براساس دسته بندی مشخص یارانه پرداخت می شود.

تعداد ۲۲۰۰ سالمند در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و همچنین به سالمندان براساس دسته بندی مشخص یارانه پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از پوشش ۲۲۰۰ سالمند نیازمند در استان خبر داد. محمدرضا پوریوسف با بیان این مطلب گفت: تاکنون ۲۲۰۰ نفر از سالمندان نیازمند و معلول برای دریافت خدمات زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته و دارای پرونده حمایتی هستند.
وی اظهار کرد: از این تعداد هزار نفر یارانه اقامت در مراکز شبانه روزی و ۲۵۰ نفر یارانه ویزیت در منزل دریافت می کنند. پوریوسف افزود: بقیه این تعداد که حدود هزار نفر هستند نیز مستمری و کمک های موردی از بهزیستی می گیرند.
وی ادامه داد: از کل سالمندان زیر پوشش ۱۳٫۶ درصد معادل ۳۰۰ سالمند مجهول الهویه هستند که با کمک هزینه خیرین و یارانه بهزیستی در مراکز نگهداری می شوند.
پوریوسف افزود: به سالمندان نیازمند چهار میلیون ریال و به افراد مجهول الهویه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه پرداخت می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: شهریه ارائه خدمات پایه به هر سالمند در سال گذشته هفت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بود اما نرخ امسال هنوز نهایی نشده است.
وی گفت: سطح حمایت از سالمندان نیازمند و معلول در استان مطلوب و قابل قبول است و از برنامه های مهم سالجاری سازمان، تقویت فعالیت شورای ملی سالمندان است.
گفتنی است؛ هم اکنون ۹۹ هزار معلول در خراسان رضوی از سوی بهزیستی استان شناسایی شده و دارای پرونده هستند که این تعداد ۸٫۵ درصد معلولان شناسایی شده کشور را تشکیل می دهند.