آغاز به کار شورای ساماندهی سالمندان در اردبیل

شورای ساماندهی سالمندان با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاهی جهت تکریم و حمایت از قشر سالمند در اردبیل آغاز به کار کرد.

شورای ساماندهی سالمندان با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاهی جهت تکریم و حمایت از قشر سالمند در اردبیل آغاز به کار کرد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان به ضرورت توجه به قشر سالمند به دلیل آسیب پذیری این گروه تاکید کرد.

رویا احمدیان با بیان اینکه سن ۶۰ سالگی به عنوان آغاز سن سلامندی تعریف می شود، افزود: نزدیک به هشت درصد از جمعیت استان بر اساس این تعریف سالمند هستند و این رقم نیز رو به افزایش است.

وی تدوین سیاست های حمایتی و هماهنگی دستگاه های اجرایی جهت تکریم سالمندان در استان را ضروری خواند و گفت: هر چند دستگاه های اجرایی برنامه های مختلفی برای این قشر اجرا می کنند، اما نیاز به ساماندهی و نظم بخشی برنامه ها احساس می شود.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: سالمندی هر چند یک بیماری محسوب نمی شود اما اختلالات جسمی را برای فرد به همراه دارد و بر همین اساس توجه به بیماری های گریبان گیر سالمندان اهمیت ویژه دارد.

احمدیان از جمله این بیماری ها را بیماری های عفونی، بدخیمی و ناتوانی های مزمن دانست و گفت: بهزیستی بر اساس اهداف و برنامه ها حمایت از سالمندان را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه چهار مرکز نگه داری سالمند در استان فعال است، اضافه کرد: در این مراکز خدمات مختلف درمانی، بهداشتی، آموزشی، تفریحی، روان شناسی، مددکاری و کاردرمانی به افراد سالمند ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: سن دقیق سالمندی مشخص نیست و برخی افراد دیرتر پیر می شوند و برخی نه که این اتفاق ضرورت مراقبت از افراد سالمند را ضروری می سازد.

احمدیان با اشاره به اجرای طرح های توانمند سازی سالمندان در استان ادامه داد: متاسفانه به دلیل کم شدن نرخ باروری جمعیت استان رو به سالمندی است.

وی افزود: برای تامین نیازهای آتی این قشر ضروری است دستگاه های اجرایی از هم اینک وارد کار شوند و بر همین اساس شورای ساماندهی سالمندان در استان فعال شده است.