مشکلات جامعه سالمندان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۲۹ هزار سالمند در این استان وجود دارد که رفع مشکلات آن‌ها دغدغه مجموعه سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۲۹ هزار سالمند در این استان وجود دارد که رفع مشکلات آن‌ها دغدغه مجموعه سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی رضا موسوی‌امجد صبح امروز در نشست شورای سالمندان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت بیشتر در زمینه حضور در نشست شورای سالمندان و اجرایی کردن مصوبات آن ورود پیدا کنند.

وی افزود: متاسفانه به رغم اینکه جامعه استان ما به لحاظ وجود برخی خرده فرهنگ‌ها منزلت و جایگاه خاصی برای سالمندان رعایت می‌کردند ولی در سال‌های اخیر راه‌اندازی خانه سالمندان زنگ خطری را برای همه متولین به صدا در آورده  است.

موسوی امجد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار سالمند در استان وجود دارد، تصریح کرد: این آمار بر اساس شاخص‌های کشوری بیان شده و در ارائه این آمار سن ۷۰ سال به عنوان سن سالمندی معرفی شده است در صورتی که بنا به برخی شرابط سن سالمندی در استان ما به ویژه در مناطق روستایی  حدود ۶۰ سال است.

رئیس سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم راه‌اندازی سرای کلنیک‌های تخصصی ویژه سالمندان در استان، ابراز کرد: بیشترین مشکلات سالمندان استان در زمینه در زمینه مسائل بهداشتی و بیمه‌ای است.

موسوی‌امجد بیان کرد: یکی از مسائلی که در وهله اول به آن بپردازیم تشکیل بانک اطلاعاتی از سالمندان استان و تدوین برنامه‌ای برای حل مشکلات آنها در زمینه های مختلف است.

رئیس سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی تشکیل شورای سالمندان در سطح شهرستان‌ها و ارزیابی عملکرد این شورا است تا به دنبال آن مصوبات شورای سالمندان به صورت عملیاتی و جامع به مرحله اجرا در آیند.