حضور دانش‌آموختگان ناجا در میان سالمندان کهریزک

آشنایی با نحوه درمان و اقدامات مراقبتی و همچنین دلجویی از سالمندان و معلولان، از جمله برنامه‌های حضور دانش‌آموختگان دوره بهیاری ناجا در آسایشگاه کهریزک است.

آشنایی با نحوه درمان و اقدامات مراقبتی و همچنین دلجویی از سالمندان و معلولان، از جمله برنامه‌های حضور دانش‌آموختگان دوره بهیاری ناجا در آسایشگاه کهریزک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز ۱۲۰ نفر از دانش‌آموختگان دوره بهیاری ناجا در سه گروه مختلف با حضور در بخش‌های مختلف بستری سالمندان و معلولان، از نزدیک با نحوه درمان و اقدامات مراقبتی آنان آشنا شدند.

این دانش‌آموختگان که از مجتمع آموزشی معاونت بهداشت ناجا به آسایشگاه کهریزک آمدند، با دیدار از واحدهای توانبخشی و مجتمع آموزشی و تحصیلی مددجویان، از چگونگی برنامه‌های کاری و زندگی ساکنان این مجموعه اطلاعات جامعی را دریافت کردند.

محمد اباذری، مسئول هماهنگی دانش‌آموختگان ناجا در سخنان کوتاهی به روابط عمومی آسایشگاه کهریزک اظهار داشت: باعث بسی خوشحالی و سرافرازی است که پدران و مادران سالخورده در وضعیتی خوب نگهداری می‌شوند. انواع ملزومات درمانی بهداشتی برایشان فراهم می‌شود و با همین تضمین می‌توانند به آسانی این دوره از زندگی را سپری کنند.

وی دلجویی از سالمندان را وظیفه همگانی دانست و تأکید کرد: کمترین کاری که از دست ما و جوانان حاضر در این گروه‌ها بر می‌آید، این است که کام پدران و مادران اینجا را شیرین کنیم، به حرف‌های آنان گوش کنیم و با همین توجه کوتاه‌مدت به آنان بفهمانیم که ما در نیز در کنارشان هستیم و سلامتی آن‌ها برای ما مهم است.

اباذری هدف از دیدار دانش‌آموختگان بهیاری ناجا را این‌گونه برشمرد: جوانان تحصیل‌کرده دوره بهیاری باید با وضعیت زندگی سالمندان و معلولین نیز آشنا باشند، از نحوه مراقبت و درمان آنان اطلاع لازم را داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند در امر درمان آنان نیز همراهی‌های لازم را به عمل آورند.