نگهداری والدین سالمند بزرگ‌ترین سرمایه دنیا و آخرت است

کارشناس رسانه ملی با بیان این که بزرگ‌ترین سرمایه در دنیا و بزرگ‌ترین ثروت در آخرت نگهداری از والدین سالمند است، گفت: متأسفانه عده‌ای به خاطر راحتی زودگذر دنیا این سرمایه و ثروت عظیم را از دست می‌دهند.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که بزرگ‌ترین سرمایه در دنیا و بزرگ‌ترین ثروت در آخرت نگهداری از والدین سالمند است، گفت: متأسفانه عده‌ای به خاطر راحتی زودگذر دنیا این سرمایه و ثروت عظیم را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه قم، در برنامه سمت خدا با بیان این که بزرگ‌ترین سرمایه در دنیا و بزرگ‌ترین ثروت در آخرت نگهداری از والدین سالمند است، گفت: متأسفانه عده‌ای به خاطر راحتی زودگذر دنیا این سرمایه و ثروت عظیم را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به این که دختر وقتی که ازدواج می‌کند والدین شوهرش به روایت رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع) والدین او می‌شوند و بر عکس پسر هم وقتی که ازدواج کرد پدر زن و مادر زن او مانند پدر و مادر خود او هستند، ادامه داد: ما همان‌طور که از والدین خود مراقبت کرده و برای آن‌ها احترام قائل هستیم باید از والدین همسر خود هم مراقب کرده و بدانیم این کار اجر و ثواب عظیمی برای ما به دنبال داشته و بزرگ‌ترین سرمایه گذاری است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پدر و مادر حق ندارند به بهانه‌های مختلف دختر و پسر خود را از ارث محروم کنند، ادامه داد: ارث فرمان خداوند است و هر کس فرزند دختر و پسر خود را از ارث محروم می‌کند با فرمان خداوند مخالفت کرده و در مبحث توحید و ولایت مداری در دنیا و آخرت دچار مشکل می‌شود.

IMAGE634670575575781250

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که توبه موجب می‌شود که خداوند دست انسان را بگیرد، ادامه داد: انسان هنگامی که توبه کرد نباید از رحمت خداوند نا امید شود و خداوند انسان‌های توبه کار را دوست دارد؛ بنابراین اگر در حق والدین یا فرزندان خود نافرمانی مرتکب شده‌ایم بهتر است با توبه این نافرمانی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: انسان اگر می‌خواهد سعادت دنیا و آخرت را به دست آورد باید نسبت به فرمان الهی مطیع بوده و مانند امام جواد(ع) بخشندگی را پیشه کرده و در تمامی احوال نسبت به بندگان خداوند بخشنده باشد تا خداوند هم در روز قیامت نسبت به او بخشنده بوده و از گناهان او در گذرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بزرگ‌ترین بخشندگی انسان نسبت به والدین است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین درخواستی که انسان می‌تواند از والدین خود داشته باشد دعا کردن برای آن‌ها است؛ زیرا دعای والدین زندگی انسان را متحول کرده و موجب می‌شود انسان به سعادت و رضایت الهی برسد.

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: احترام متقابل زندگی را شیرین می‌کند و اگر پدر و مادر و فرزندان به هم احترام بگذارند زندگی آن‌ها شیرین‌تر می‌شود.