بازدید پروفسور برزیگر از اسایشگاه سالمندان رشت

ریاست دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی مدیرکل بیمه سلامت، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، مدیر مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از مسئولین ادارات و سازمانهای ذیربط ، از آسایشگاه معلولین و سالمندان و مرکز دانشگاهی ۱۷شهریور رشت بازدید کردند.

ریاست دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی مدیرکل بیمه سلامت، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، مدیر مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از مسئولین ادارات و سازمانهای ذیربط ، از آسایشگاه معلولین و سالمندان و مرکز دانشگاهی ۱۷شهریور رشت بازدید کردند.

ابتدا ریاست دانشگاه و هیئت همراه ضمن حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان با اهدای بسته های سلامت، با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

ایوب  قدیمی مدیرعامل آسایشگاه، در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دکتر برزیگر و هیئت همراه اظهار کرد: این مکان اولین مکان ثبت شده برای نگهداری انسانهای آسیب پذیراست که  از ۵۰ سال قبل به همت رییس بهداری وقت و آرسن میناسیان ، با ۲۰ نفر مددجو در رشت احداث شد. وی افزود: در حال حاضر ۵۵۰ مددجو توسط ۲۵۰ نفر مددکار ارائه خدمت می شوند.

IMG_1121

 ایوب  قدیمی با بیان اینکه بخشی از این بیمارستان به بیماران ضایعه نخاعی اختصاص دارد خاطرنشان کرد: با قراردادی که با مرکزدانشگاهی پورسینا منعقد شده این بیماران پس از عمل جراحی به این محل منتقل می شوند.

مدیرعامل آسایشگاه تصریح کرد: این آسایشگاه نیازمند کمکهای مردمی است تا بتوانیم خدماتی که در شان مددجویان باشد به آنها ارائه کنیم. وی با بیان اینکه وضعیت کنونی آسایشگاه نسبت به قبل، بسیار رضایمتند است، افزود:  احداث بنای آسایشگاه نوین را مدیون تلاشها و پیگیریهای پرفسور برزیگر هستیم که طی سی سال گذشته، بعنوان رییس هیئت مدیره در این آسایشگاه حضور مستمر دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

IMG_1146

قدیمی همچنین از احداث ساختمان جدیدی بامتراژ۷هزار مترمربع خبر داد و افزود: این ساختمان به همت دکتر برزیگر درحال ساخت می باشد و تکمیل آن نیازمند کمکهای مردمی است .

قدیمی از استاد برزیگر بعنوان نیکوکار نمونه گیلان یاد کرد و افزود: در چندین سال متوالی دکتر برزیگر از سوی مقامات استانی بعنوان چهره برتر استان معرفی شد ولی ایشان با  برگزاری مراسم بزرگداشت،  مخالفت کردند.

  مدیرعامل آسایشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش روند سالمندی در ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش روند سالمندی در سالهای آینده شاهد افزایش مراجعات به آسایشگاههای سالمندی خواهیم بود و این مسئله ضرورت توجه به این مکانها را دوچندان می کند در غیر اینصورت با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

IMG_1125

در ادامه ریاست دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و مددکاران آسایشگاه اظهار کرد: تشکر ویژه ای نیز از نماینده معظم ولی فقیه در استان و حاج آقا مجرد مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه دارم که توجه ویژه ای به این آسایشگاه دارند . وی افزود: حضور در این مکان و کمک به این عزیزان باعث افتخار و سعادتمندی است و دید معنوی انسان را بازتر می کند.

دکتربرزیگر با بیان اینکه خدمت به سالمندان و معلولین پس از عشق خدا ، بالاترین عشق هاست خاطرنشان کرد: همگی ما از یک جوهره هستیم و این عزیزان جزء اعضای خانواده محسوب می شوند . وی اظهار امیدواری کرد با کمک و تلاش همگانی بتوانیم این آسایشگاه را پایدار نگه داریم.

IMG_1151

سپس ریاست دانشگاه و هیئت همراه در مرکزدانشگاهی ۱۷شهریور حضور یافتند و با اهدای بسته سلامت ، ضمن عیادت از بیماران و دلجویی از آنان با همراهان آنها گفتگو کردند و دستورات لازم جهت رفع مشکلات آنها از سوی ریاست دانشگاه صادر شد./ن