طراحی «واکر رباتیک» برای کمک به حرکت سالمندان

محققان علم رباتیک «واکر» رباتیکی طراحی‌ کرده‌اند که می‌تواند سالمندان را در حرکت کردن یاری کرده و مانع از گم شدن آنها شود.

محققان علم رباتیک «واکر» رباتیکی طراحی‌ کرده‌اند که می‌تواند سالمندان را در حرکت کردن یاری کرده و مانع از گم شدن آنها شود.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»،  محققان علم رباتیک «واکر» رباتیکی طراحی‌ کرده‌اند که می‌تواند سالمندان را در حرکت کردن یاری کرده و مانع از گم شدن آنها شود. این واکر روباتیک همانند یک سیستم GPS عمل می‌کند.

 این واکر رباتیک همانند یک سیستم هوشمند شبیه GPS های مجود در اتومبیل‌‌ها است که علاوه بر امکان نشان دادن مسیر صحیح به سالمندان می‌تواند این ترس این افراد را در هنگام خروج از منزل کاهش دهد.

 این واکر بی سیم، اطلاعات مربوط به محیط اطراف کاربر را به دست می آورد تا او را در انتخاب‌هایش راهنمایی کند.

 این دستگاه مجهز به حسگر، دوربین، سیستم تشخیص مانع و اجزای نرم افزاری است و هدف آن گسترش زندگی مستقل افراد مسن به خارج از خانه است.

IMG15522869

 الگوریتم‌های داخلی تمام اطلاعات حسگرهای تعبیه شده درون واکر را دریافت می‌کنند و ضمن تحلیل این داده‌ها، مسیری را پیشنهاد می‌دهند که احتمال زمین خوردن را در برخورد با موانع کاهش می‌دهد. به عنوان مثال این سیستم تلاش می‌کند تا از موانع محیطی و یا برخورد با افرادی که متوجه حضور فرد مسن و واکرش نشده‌اند اجتناب ورزد.

 مهندسان این طرح مشغول مجهز کردن واکر به فناوری‌های حسی و شناختی، همراه با ظاهری آسان جهت استفاده هستند.

 دانشمندان امیدوارند که بتوانند واکر روباتیک را با قیمتی کمتر از ۲ هزار یورو به بازار عرضه کنند. این فناوری بین ۲ تا ۳ سال دیگر به بازار می‌آید.