تلاش برای کاهش دغدغه های سالمندان

دکترمصطفی سالاری استاندار بوشهر گفت: تلاش همه ما باید این باشد که دغدغه های دوران سالمندی را برای سالمندان کاهش دهیم.

دکترمصطفی سالاری استاندار بوشهر گفت: تلاش همه ما باید این باشد که دغدغه های دوران سالمندی را برای سالمندان کاهش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان بوشهر افزود: سالمندان امروز، بخش عمده ای از عمر خود را برای خدمت به جامعه و تربیت فرزندان خود صرف کرده اند و ما باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

وی اضافه کرد: احترام به سالمندان جزیی از فرهنگ ما است و این فرهنگ غنی به خوبی در استان بوشهر مشهود است.

سالاری اظهار کرد: بخش خصوصی و خیرین در کنار بهزیستی برای نگهداری از سالمندان کمک زیادی می کنند و ما نیز تلاش می کنیم در حد امکان از این امر حمایت کنیم.

استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه ها و مردم باید کمک کنند سالمندان این دوره از زندگی خود را با سختی کمتری سپری کنند و امروز ما باید زحمات، خدمات و تلاش های دیروز این قشر را جبران کنیم.

52853309172817020800

همچنین استانداری بوشهر ۱۴۰ میلیون ریال در قالب کمک های نقدی، مواد غذایی و بهداشتی به مرکز نگهداری سالمندان اهدا کرد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: در مرکز جامع سالمندان چهار نوع خدمات ارائه می شود.

حیدر عزیرنژاد افزود: هم اکنون ۴۱ سالمند در این مرکز بصورت شبانه روزی نگهداری می شود ضمن اینکه ۴۶ نفر ویزیت در منزل با اکیپ کامل پزشکی دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: فیزیوتراپی و آموزش بهداشت سالمندان از دیگر خدمات این مرکز است و طرح مراقبین در منزل نیز طرح جدیدی است که در این مرکز اجرا می شود.

عزیزنژاد ادامه داد: این خدمات توسط بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی ارائه می شود اما از آنجا که بیش از ۶۰ درصد سالمندانی که در این مرکز نگهداری می شوند مجهول الهویه هستند و هزینه ای بابت نگهداری آنان پرداخت نمی شود، مرکز با مشکلات زیادی مواجه است.