برگزاری دوره روانشناسی مثبت با تاکید بر دوره سالمندی

دبیرخانه شورای ملی سالمندان دوره آموزشی روانشناسی مثبت با تاکید بردوره سالمندی را برای کارشناسان مسئول سالمندان در سطح استانها برگزار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان، دوره آموزشی دو روزه روانشناسی مثبت با تاکید بردوره سالمندی را برای کارشناسان مسئول سالمندان در سطح استانها در تاریخ ۲۲ الغایت ۲۳ فروردین […]

دبیرخانه شورای ملی سالمندان دوره آموزشی روانشناسی مثبت با تاکید بردوره سالمندی را برای کارشناسان مسئول سالمندان در سطح استانها برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان، دوره آموزشی دو روزه روانشناسی مثبت با تاکید بردوره سالمندی را برای کارشناسان مسئول سالمندان در سطح استانها در تاریخ ۲۲ الغایت ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۴ در خیابان رشت برگزار شد.

دکتر فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان هدف کلی از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با روانشناسی مثبت و استفاده از آن در راستای سالمندی مثبت، فعال و سالم عنوان نمود.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در ادامه افزود: اهداف عملکردی(رفتاری) دوره مذکور که حاصل تغییرات در دانش,مهارت ونگرش افراد در قالب افعال قابل اندازه گیری میباشد و فراگیران پس از پایان این دوره باید بتوانند: روانشناسی مثبت را تعریف کنند، اجزای بهباشی و بهزیستی و انواع آن را بدانند.  شادی و رضایت از زندگی و نحوه سنجش آن و نیز هیجان های مثبت و کارکردهای آنها را و نحوه کاربرد آنها را در شادی و نشاط بدانند.  سالمندی مثبت را بدانند و تفاوت آن را با مفاهیم دیگر بدانند و بتوانند از مداخلات روانشناسی مثبت در جهت سالمندی مثبت استفاده کنند. مفهوم تاب آوری را در دوره سالمندی تعریف کرده و شیوه های تقویت آن را در سالمندی بدانند.