فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری سالمندان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز نگهداری سالمندان در این استان فعال است که از این تعداد سه مرکز شبانه‌روزی و هشت مرکز روزانه فعالیت می‌کنند.

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز نگهداری سالمندان در این استان فعال است که از این تعداد سه مرکز شبانه‌روزی و هشت مرکز روزانه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، محمد میرزایی در دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری از سرای سالمندان مادر و شیرخوارگاه امام علی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ مرکز نگهداری سالمندان در استان فعال است که از این تعداد سه مرکز شبانه‌روزی و هشت مرکز روزانه است.

وی افزود: هم اکنون از مجموع سالمندان ساماندهی شده در مراکز نگهداری، ۱۷۵ تن در مراکز شبانه‌روزی، ۷۱۰ تن در مراکز روزانه و ۴۵۰ تن در خانه توسط گروه سیار خدمت‌رسانی می‌شوند.

وی گفت: این مرکز نگهداری سالمندان ظرفیت پذیرش ۵۰ سالمند زن را دارد که در ایام نوروز ۳۳ سالمند در این مرکز نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در تنها شیرخوارگاه استان که به صورت دولتی اداره می‌شود نیز ۱۲ کودک زیر شش سال نگهداری می‌شوند که در ایام نوروز پنج کودک در این مرکز نگهداری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در دیدار با مادران سالمند در شهرکرد افزود: احترام به والدین و تکریم سالمندان از رسم‌های دیرین و خوب ایرانیان بوده و فرهنگ نگهداری از سالمند در کنار خانواده به عنوان یک اصل و فرهنگ در خانواده‌هاست.

قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: این سنت و فرهنگ نگهداری و مراقبت از سالمند باید در بین جوانان ایرانی حفظ و به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در فرهنگ اسلامی صله ارحام یک اصل مهم و معنوی است و نباید این فرهنگ فقط به دیدار از خانواده و فامیل ختم شود بلکه دیدار از سرای سالمندان، مراکز نگهداری معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بیمارستان‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

سلیمانی‌دشتکی از خیران و افراد نیکوکار خواست تا به بخش دولتی برای نگهداری از این قشر توجه بیشتری شود.