توجه به سالمندان در طرح «نیابت»

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همدان از اجرای طرح «نیابت» به منظور ارائه خدمات لازم به سالمندان بی‌فرزند، خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد. سیلوانا صلح‌میرزایی با اشاره به اینکه دوران سالمندی برای همه افراد است، اظهار کرد: این دوران برای سالمندان نباید تنها با انتظار مرگ سپری شود. وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان […]

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همدان از اجرای طرح «نیابت» به منظور ارائه خدمات لازم به سالمندان بی‌فرزند، خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد.

سیلوانا صلح‌میرزایی با اشاره به اینکه دوران سالمندی برای همه افراد است، اظهار کرد: این دوران برای سالمندان نباید تنها با انتظار مرگ سپری شود.

وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر توجه خاصی را به این قشر از افراد جامعه مبذول داشته، از اجرای طرح ملی نیابت در همین راستا خبر داد و افزود: این طرح به منظور ارائه خدمات فرهنگی، سلامت، اجتماعی، روحی و عاطفی به سالمندان بی فرزند، خانواده شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر همدان ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به خانواده‌های بی‌فرزند و سالمند، تکریم مقام والای شهدا و جانبازان و افزایش فعالیت داوطلبان در یاری رساندن به همنوع را از جمله اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نیابت در واحدهای داوطلبان شعب ۹گانه هلال‌احمر استان، داوطلبان متقاضی در چندین تیم هفت نفره دسته‌بندی شده‌اند، از تشکیل تیم درمانی بهداشتی، تیم رفاهی اجتماعی و تیم عمرانی بازسازی به عنوان نمونه نام برد.

صلح‌میرزایی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح، داوطلبان با حضور در سراهای سالمندان یا منازل سالمندان و ایثارگران شناسایی شده، ضمن همدلی و همدردی با آن‌ها از طریق بیان خاطرات، انجام امور شخصی آنها مثل رفع احتیاجات معیشتی و امور خارج از خانه مثل کارهای بانکی و خرید را در قالب تیم رفاهی- اجتماعی بر عهده می‌گیرند.

وی تهیه دارو و تجهیزات توانبخشی، کنترل فشار خون، تست قند خون و انجام مشاوره و روان درمانی سالمندان را از جمله وظایف تیم درمانی- بهداشتی نیابت برشمرد و افزود: در موارد نیاز، بسته‌های بهداشتی و غذایی نیز به این سالمندان اهدا می‌شود.

معاون داوطلبان هلال‌احمر همدان از لزوم تعمیر و بازسازی محل سکونت، تعمیر وسایل منزل، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و دفع صحیح زباله‌ منازل سالمندان سخن گفت و افزود: تیم عمرانی- بازسازی نیز ارائه این خدمات بشردوستانه را برعهده دارد.