سمنان/ اجرای طرح تکریم سالمندان در شاهرود

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود از اجرای طرح تکریم سالمندان در شاهرود به همت این نهاد خبر داد.

اکبر شبانزاده مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود از اجرای طرح تکریم سالمندان در شاهرود به همت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی کمیته امداد شاهرود، اکبر شبانزاده اظهار داشت: طرح تکریم سالمندان با هدف آموزش به گروه سالمندان برای ۷۰ نفر از مددجویان کمیته امداد کلاته‌خیج شاهرود با محوریت کمیته امداد و همکاری پزشک طرف قرارداد و کارکنان مرکز بهداشت کلاته‌خیج اجرا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در این طرح، ۱۰ جلسه آموزش برای هر فرد در نظر گرفته شده بود، افزود: در این طرح، سلامتی و بیماری هر فرد توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از سوی پزشک در خصوص تغذیه و رژیم غذایی مناسب، پیگیری و کنترل بیماری، نحوه مصرف دارو، ورزش، خواب استراحت و آموزش‌های خود مراقبتی به سالمندان آموزش داده شد.

IMG08215904

شبانزاده بیان کرد: با توجه به سالمند بودن این گروه آموزش‌ها در حضور یکی از اعضای خانواده یا مراقب سالمند ارائه شد تا در آموزش‌های بعدی نیز از وی به‌عنوان رابط سلامت فرد سالمند کمک گرفته شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در اجرای این طرح نیازمندی‌های گروه هدف شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام خواهد شد، خاطر نشان کرد: هزینه‌های این طرح از محل اعتبارات بهداشتی کمیته امداد تأمین شده است.