برگزاری سمینار ملی راهکارهای ارتقای سلامت سالمندی در آشتیان‎

دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از برگزاری همایش ملی راهکارهای ارتقای سلامت و چالش ها با محوریت سالمندی درشهرستان آشتیان خبر داد.

دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از برگزاری همایش ملی راهکارهای ارتقای سلامت و چالش ها با محوریت سالمندی درشهرستان آشتیان خبر داد.

دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی دراین همایش گفت : مسئله سالمندان در جوامع سنتی و متجدد به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها ی اجتماعی معاصرتلقی می گردد.

گرچه جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است، حمایت های مختلف اجتماعی می تواند دوران مطلوب و لذت بخشی را برای این قشر عظیم اجتماعی رقم بزند.

اما از سوی دیگر، سالمندان با مسائل و مشکلاتی رو به می باشند که ابعاد و زوایای آن از منظر علمی کم تر شناخته شده و مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است.

دکتر بهروز رفیعی گفت: بنابراین لازم است مسائل و مشکلات این جامعه از منظر علمی واکاوی گردد تا در آینده برای حل مشکلات قابل پیش بینی آنان متحمل هزینه های گزاف و صرف زمان طولانی نباشیم.

se

وی با اشاره به اینکه موضوع سالمندی یکی از مهمترین مواردی است که سازمان جهانی بهداشت به آن توجه ویژه ای دارد، افزود: جمعیت کشور به سرعت به سمت سالمندی می رود لذا مراکز علمی باید بسترهای مناسب را برای این قشر آسیب پذیر جامعه فراهم آورند.

ایشان سلامت را بزرگترین سرمایه جوامع دانست و خاطر نشان ساخت: باید در حفظ سلامتی و داشتن دوره سالمندی سالم و با نشاط تلاش شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این همایش با محورهای سالمندی سالم و موفق، ناتوانی و بیماری های مزمن در سالمندی، سلامت روانی، عاطفی، معنوی و اجتماعی در سالمندی، اخلاق و حقوق در سالمندی، اقتصاد و سلامت در سالمندی، مراقبت از سالمندان در منزل و مراکز، نقش پرستار و ماما در ارتقا سلامت سالمندان با همکاری بهزیستی آشتیان ودانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.