گیجی و خستگی در سالمندان نشانه چیست؟

دکتر حسین فخرزاده متخصص قلب و عروق، گیجی، خستگی و سنکوب را از علائمی دانست که هنگام ابتلا به سکته‌های قلبی ممکن است در سالمندان ایجاد شود.

دکتر حسین فخرزاده متخصص قلب و عروق، گیجی، خستگی و سنکوب را از علائمی دانست که هنگام ابتلا به سکته‌های قلبی ممکن است در سالمندان ایجاد شود.

دکتر حسین فخرزاده با اشاره به اینکه بیماری شریان‌های کرونری یک بیماری شایع قلبی است، گفت: افزایش سن، یکی از عوامل موثر در ابتلا به این بیماری است و تجویز برخی از داروها برای درمان سالمندان ۷۵ سال به بالا ممکن است منجر به خونریزی مغزی شود و این داروها نباید برای سالمندان تجویز شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بیمارانی که به علت این بیماری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، سالمند هستند، اظهار کرد: ۸۵ درصد مرگ و میرها بر اثر سکته‌ قلبی مربوط به سالمندان است.
n00037358-b
فخرزاده با تاکید بر اینکه گیجی، خستگی و سنکوب از علائمی است که هنگام ابتلا به سکته‌های قلبی ممکن است در سالمندان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: بیشتر افراد سالمند هنگام مراجعه به پزشک دارای علائم درد سینه نیستند. تهوع نیز در افراد ۷۵ سال به بالا شایع‌تر است.
این متخصص قلب با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به افسردگی پس از سکته‌های حاد قلبی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اساس درمان در این بیماران تعدیل شیوه زندگی، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی است.
وی در پایان گفت: در حالت پیشرفته این بیماری، اگر خونرسانی‌ یک سرخرگ قلبی به علت مسدود شدن با لخته خون، به طور کامل قطع شود، قسمتی از عضله قلب که خون به آن نمی‌رسد، دچار سکته می‌شود.