۳۰ هزار سالمند خراسان شمالی در حمایت کمیته امداد قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۶۲ نفر از سالمندان استان، زیر پوشش این نهاد بوده و از تمام خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.  [divider]  به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، […]

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۶۲ نفر از سالمندان استان، زیر پوشش این نهاد بوده و از تمام خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

 [divider]

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، حسن نعمتی بیماری‌های سالمندی، نیازهای بهداشتی و مسکن را از جمله دغدغه‌ها و نیازهای اساسی سالمندان برشمرد.

وی تأمین امور بهداشت و درمان و بیمه درمانی، بیمه اجتماعی، تسهیلات اشتغال فرزندان، برگزاری اردوهای زیارتی، خدمات حقوقی و قضایی، خدمات مسکن و پرداخت کمک هزینه معیشت ماهیانه (از یک نفره ۴۰ هزار تومان تا پنج نفره و بیشتر ۷۰ هزار تومان) را از جمله تسهیلات این نهاد به سالمندان زیر پوشش عنوان کرد.

نعمتی تصریح کرد: از مجموع سالمندان تحت حمایت این نهاد، ۲۰ هزار و ۸۰۴ نفر را زنان و باقی‌مانده را مردان تشکیل می‌دهند.

وی همچنین اظهار کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۹۲۰ نفر از سالمندان نیازمند استان توسط این نهاد شناسایی شدند و در چتر حمایتی این نهاد قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی مهم‌ترین مشکل پیش روی سالمندان را هزینه‌های درمانی برشمرد و افزود: این نهاد در تلاش است در راستای ارتقاء سلامت سالمندان و پیشگیری از مشکلات پیش روی جامعه هدف، برنامه‌های دقیق و منسجمی را در زمینه‌های بهداشتی ارائه دهد.

وی توزیع بسته‌های بهداشتی، ساخت فضای بهداشتی و افزایش آگاهی خانواده‌های زیر پوشش را از جمله خدمات این نهاد در زمینه بهداشت و سلامت عنوان کرد.