۳۰ درصد سالمندان در مراکز بهزیستی خراسان رضوی مجهول الهویه هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد سالمندان ساکن در مراکز بهزیستی این استان را افراد مجهول الهویه و بی سرپرست تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد سالمندان ساکن در مراکز بهزیستی این استان را افراد مجهول الهویه و بی سرپرست تشکیل می دهند.

دکتر ‘تهمینه شکیب’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک هزار و ۴۰۰ سالمند از مراکز شبانه روزی بهزیستی خراسان رضوی خدمات دریافت می کنند که ۴۰۰ نفر آنان بدون سرپرست هستند.

وی میزان سالمندی جمعیت در کشور را ۸،۲ درصد و در خراسان رضوی ۷،۴ درصد اعلام و بیان کرد: در مجموع ۲۲۰۰ سالمند در مراکز خدمات شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل بهزیستی خراسان رضوی خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۴۰ مرکز در این سه بخش ویژه خدمات دهی به سالمندان در سطح استان فعالیت دارند.

IMG14531620
وی تاکید کرد: تنها سالمندان نیاز به دریافت خدمات در حوزه های مختلف از جمله توانبخشی از سوی بهزیستی شناسایی شده و خدمات دریافت می کنند.

شکیب افزود: حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری استان خراسان رضوی را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.

اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در مجموع ۳۲۰ هزار مددجو را زیر پوشش دارد. بطور معمول چهار درصد جمعیت هر جامعه را معلولان تشکیل دهند که از این میزان تاکنون یک و نیم درصد معادل ۹۷ هزار معلول در خراسان رضوی توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده اند.

در مجموع هشت هزار معلول از ۱۳۴ مرکز نگهداری معلولان در سطح خراسان رضوی خدمات دریافت می کنند که هفت هزار نفر آنان یارانه می گیرند. از این میان دو هزار معلول شامل سالمندان، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی و بیمار روانی مزمن در ۷۱ مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان ادار کل بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند.

۱۳۴ مرکز نگهداری از معلولان در دو قالب روزانه، شبانه و ویزیت در منزل در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.