بیش از ۲۳ هزار سالمند قزوینی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: بیش از ۲۳ هزار سالمند قزوینی تحت پوشش کمیته امداد قزوین هستند که ۴ درصد از آنان بالای ۹۰ سال دارند.

هدایت‌الله صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: بیش از ۲۳ هزار سالمند قزوینی تحت پوشش کمیته امداد قزوین هستند که ۴ درصد از آنان بالای ۹۰ سال دارند.

هدایت‌الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره سالمندان تحت پوشش این نهاد در قزوین اظهار داشت: بیش از ۲۳ هزار سالمند قزوینی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین هستند که ۴ درصد از آنان بالای ۹۰ سال دارند، این در حالی است که برخی از آنها دارای خانواده هستند.

وی با اشاره به خدمات اداره کل کمیته امداد قزوین در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: برنامه‌ریزی سازمان به گونه‌ای است که بتواند با طراحی الگوی خدمات، ذینفعان این نهاد با بنیادهای خیریه عمومی و خصوصی ارتباط یافته تا بتوانیم از ظرفیت نهادهای خیریه در راستای محرومیت زدایی جامعه هدف استفاده کنیم.

81448367-6176540

صفری با اشاره به تعداد یتیمان استان قزوین که تحت پوشش کمیته امداد هستند نیز تصریح کرد: بیش از ۲۱۰۰ یتیم تحت پوشش این نهاد هستند که برخی از آنها فاقد دو ولی هستند که ضرورت دارد تا به این یتیمان توجه بیشتری شود و خیران نیز در این زمینه توجه خود را به یتیمان غیر سادات نیز معطوف کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱۰۰ یتیم در استان وجود دارد که برای این تعداد ۲ هزار و ۴۹۶ حامی وجود دارد که این رقم از میانگین سرانه کشوری بالاتر است، ولی آنچه که مهم است این است که خیران بیشتر به یتیمان سادات توجه می‌کنند و نذورات و حمایت‌های خود را وقف آنها می‌کنند.

وی درباره میزان دریافتی هر یتیم به صورت ماهیانه بیان کرد: هر یتیم ماهیانه ۲۲۰ هزار تومان دریافت می کند که میانگین این رقم در کشور ۱۰۰ هزار تومان است که بخشی از کمک خیران برای بیمه عمر و پس‌انداز آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.

صفری گفت: بخشی از کمک خیران هم به درمان یتیمان دارای بیماری‌های خاص اختصاص می‌یابد.