بانک اطلاعاتی سالمندان در تفرش تشکیل می شود

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: بانک اطلاعاتی سالمندان این شهرستان تشکیل می شود.

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: بانک اطلاعاتی سالمندان این شهرستان تشکیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای تفرش، جلسه شورای ساماندهی سالمندان با حضور اعضا در فرمانداری تفرش تشکیل شد.

” کریم حمید وند”فرماندار تفرش گفت: آموزه های دین اسلام احترام به سالمندان و افراد کهنسال را یک امر ضروری دانسته و ما نیز باید این امر را جدی گرفته و زمینه های لازم را برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: مشکلات سالمندان فقط به مادیات خلاصه نمی شود بلکه در زمینه نیازهای عاطفی وفرهنگ سازی برای احترام به این عزیزان توسط اقشارمختلف جامعه به خصوص جوانان ومناسب سازی معابرعمومی باید به آنان توجه ویژه داشته باشیم.

“زهرا امینی” رئیس اداره بهزیستی تفرش دوره ی سنی ۶۰تا ۸۰سال را دوره سالمندی دانست و گفت: بانک اطلاعاتی سالمندان در تفرش تشکیل می شود.

1422510786_1422346948_picture-7075

وی اظهار کرد: نیازهای سالمندان تنها نیازهای اولیه نبوده بلکه مسئله سلامت و بهداشت، تامین مایحتاج و مستمری، مسکن سالمندان ازمسائل اساسی و مهم این دوره است.

رئیس اداره بهزیستی تفرش با اشاره به ایجاد تفریحاتی برای سالمندان در تفرش افزود: با توجه به اینکه تفرش شهری سالمند است لذا باید برای پر نمودن اوقات فراغت آنهابه مسائلی مانند ورزش سالمندان و سفرهای تفریحی و زیارتی، امکانات تفریحی وایجاد آسایشگاه سالمندان روزانه توجه ویژه شود.

“امینی” با اشاره به برگزاری جشن گلریزان ویژه آسایشگاه بانو نسیبه تفرش، بیان کرد: در اواخر اسفند ماه به منظور کمک به مرکز نگهداری سالمندان بانو نسیبه جشن گلریزانی برگزار تا خیرین بتوانند حمایت های مالی خود را به این مرکز خیریه بنمایند.