۴۰ مرکز نگهداری از سالمندان و معلولان در استان مرکزی فعال است

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۰ مرکز نگهداری از معلولان و سالمندان در استان مرکزی فعال بوده که به نیازمندان و توان‌جویان خدمات‌رسانی می‌کند.

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۰ مرکز نگهداری از معلولان و سالمندان در استان مرکزی فعال بوده که به نیازمندان و توان‌جویان خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز رفیعی صبح امروز در نشست مشترک مدیران و مسئولان مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی با اشاره به اینکه تشکل‌ها و نهادهای غیر دولتی در راستای ارائه خدمات به نیازمندان تاکنون به بهزیستی کمک‌های تاثیرگذاری را داشته اظهار داشت: بهزیستی باید تلاش کند تا بسیاری از خدمات خود را به نهادها و تشکل‌های غیردولتی واگذار کند و بتواند با تحقق این مهم به بازتوانی معلولان در جامعه گام بردارد.

وی افزود: این نهاد مردمی باید بتواند حمایت دستگاه‌ها و نهادهای غیردولتی گام بردارد و بتواند با برون‌سپاری برخی از خدمات خود به این بخش‌ها و مشارکت این بخش‌ها بتواند خدمات مطلوب و بهینه را به جامعه هدف خود ارائه دهد.

17991000000008

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این سازمان باید بتواند فعالیت‌های مردمی خود را توسعه و گسترش دهد که در این راستا و به منظور تحقق این مهم در حال حاضر۴۰ مرکز نگهداری معلولان و سالمندان در استان مرکزی فعال است.

رفیعی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم جامعه هدف را در این بخش توانمند کنیم گفت: در حال حاضر این اداره کل در ۳ حوزه پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی فعالیت دارد و باید بتواند در این بخش‌ها از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی نیز استفاده کند.

وی افزود: بهزیستی باید تلاش کند تا تصدی‌گری خود را کاهش دهد و با یک نظارت و کنترل منظم بر فعالیت‌های مراکز غیردولتی و تشکل‌های بخش خصوصی بتواند اهداف این سازمان را محقق کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: این سازمان باید بتواند در راستای توانمند سازی مددجویان کارگاه‌های تخصصی آموزش‌های بازتوانی، برنامه‌های آموزش‌محور به منظورارائه خدمات مطلوب‌تربه مددجویان را در دستور کار قرار دهد.

رفیعی با اشاره به اهمیت بازآموزی مجدد قوانین و مقررات شکل گیری مراکز نگهداری غیردولتی در راستای خدمات رسانی به مددجویان گفت: این مهم با برنامه‌ریزی و ارائه قوانین بسیار کارآمد به سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند محقق شود.