باغ‌محله سالمندان در یزد راه‌اندازی می‌شود

نماینده مؤسسه سلامت سالمندی یزد با ارائه طرح راه‎‎اندازی باغ‌محله سالمندان در شهر، خواستار مساعدت شهرداری و شورای شهر یزد در این باره شد.

سید محمد کاظمینی نماینده مؤسسه سلامت سالمندی یزد با ارائه طرح راه‎‎اندازی باغ‌محله سالمندان در شهر، خواستار مساعدت شهرداری و شورای شهر یزد در این باره شد.

به گزارش همشهری «سید محمد کاظمینی» با حضور در جلسه علنی شورای شهر یزد در مورد تلاش‎‎های انجام شده براساس نیاز استان برای تشکیل مؤسسه سلامت سالمندی برای ارتقای سلامت سالمندان با همکاری و حضور افراد شاخص پزشکی و مروجان سلامتی توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین درباره مجوزهای قانونی دریافت شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، اداره کل بهزیستی و نیز حمایت شهرداری‏‏ها در این مورد برای حمایت از سالمندان و سندهای‌ راهبردی سالمندان کشور توضیح داد.

کاظمینی خواستار همکاری شهرداری‌ در رابطه با زمین‌های وقفی واقع در محله نعیم‌آباد برای ایجاد باغ محله سالمندان برای مؤسسه سلامت سالمندی شد.

در این جلسه مقرر شد که شهرداری با توجه به نظر مساعد اعضای شورا با بررسی موضوع‎‎های فوق و منظور کردن ردیف اعتباری در بودجه سال آینده، به جانمایی باغ محله سالمندان در منطقه مورد نظر اقدام کند.

همچنین مقرر شد که مساعدت‌ها و ارائه تخفیف‌های لازم براساس ریز محاسبات انجام شده از سوی اداره درآمد منطقه۳ شهرداری برای ساخت و ساز ساختمان مرکز جامع توان بخشی و پزشکی سالمندی واقع در میدان شهدای محراب صورت گیرد.