بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آسایشگاه سالمندان چیلویان

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز از آسایشگاه سالمندان چیلویان(آسایشگاه کاتولیک های تهران) بازدید کرد.

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز از آسایشگاه سالمندان چیلویان (آسایشگاه کاتولیک های تهران) بازدید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر ربیعی گفت: امسال، سال نو مسیحی را با حضور رییس جمهور در آسایشگاه حضرت مریم شروع کردیم و امروز نیز به آسایشگاه کاتولیک های تهران آمده ام.  امروز پیام دولت و  سلام هیات وزیران را  به هموطنان مسیحی از این مرکز اعلام می کنم.

وی ادامه داد: ما ایرانیان برای ساختن ایران همیشه در کنار هم بوده ایم و تمام افرادی که در این مرز و بوم زندگی کرده اند  برای بهبودی زندگی مردم کوشیده اند.  بنابراین امروز ما در مقابل جامعه و همه آنانی که در اینجا زحمت کشیده اند وظیفه داریم.

وی افزود: همچنین ما به عنوان دولت تدبیر و امید که بر خاسته از آرای مردم به خصوص هموطنان مسیحی ، زرتشتی ، کلیمی و .. است  در قبال آنان نیز وظیفه داریم.

وی تصریح کرد: امروز هم این همبستگی و در کنار هم بودن و در غم و شادی یکدیگر بودن را در سال نو مسیحی و در جشن سالمندان اعلام می کنیم.

وی افزود: بعد دیگر این حضور نیز این است که افراد سالمندی که در این مکان حضور دارند و برخی دارای خانواده نیستند و تنها هستند به اعتقادم وظیفه اخلاقی همه ما فارغ از اینکه افراد به کجا وابسته باشند وظیفه همه ما ایرانیها ست که در مقابل همه افرادی که جوانی خود را برای ساختن جامعه گذاشته اند و امروز تنها هستند این است که ما نباید آنها را تنها بگذاریم.

وی ادامه داد: این مرکز خود برای ما دارای یک پیام است و اینکه این مرکز را زوجی که پدر و مادر خود را از دست داده اند در حدود ۵۰ سال پیش ساخته اند و آن را هدیه کرده اند.

1414141414

دکتر ربیعی افزود: موضوع دیگر اهمیت دادن به این گونه مراکز است که توسط افراد خیر ساخته می شود و نشان دهنده  این است که ما به خیر جمعی نیاز داریم.  و این خیر جمعی در همه ادیان ابراهیمی بر آن تاکید شده است.  بنابراین ما نیاز به احیای این گونه مراکز داریم و اینکه افراد بیشتری در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما هم وظیفه کمک به شکل گیری این نقش ها  را داریم. البته استراتژی امسال و سال آینده ما در بهزیستی تقویت نهادهای مردمی  و نیز کمک، احیا و گسترش دادن به مراکزی است  که مردم در آن دخیل هستند.

وی ادامه داد: استراتژی بعدی ما توانمند سازی  افرادی است که اگر در خانه  معلولی و یا سالمندی را دارند و توانایی رسیدگی به این گونه افراد را ندارند معطوف شده است. امسال همچنین سال نو مسیحی با یک دستور خوب رییس جمهور در رابطه با  در اختیار گذاردن تجهیزات توانبخشی به معلولین تا نیمه سال ۹۴ است که بر همین اساس ما معلولین را طبقه بندی کرده ایم.

وی افزود : از سوی دیگر معلولیت ناشی از سالمندی نیز رو به افزایش است و با توجه به اینکه جامعه رو به سالمندی می رود  برای آنها  نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

587585

دکتر ربیعی افزود: امروز این مرکز را بهانه قرار دادیم برای تبریک به همه مسیحیان دنیا و آنهایی که آزاده اند و به فکر زندگی خوب برای مردم هستند و هموطنان مسیحی که همواره در غم و شادی در کنار یکدیگر بوده ایم.

در ادمه اسقف نشان کاراکهایان از خلیفه گری ارامنه با خیر مقدم به دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران به ما افتخار دادند که به عیادت سالمندان آسایشگاه چیلویان آمده اند.  سالمندانی که به خانواده و وطن خود ایران خدمت کرده اند و از این دیدار بسیار خرسند هستند.

وی افزود : برخی از این سالمندان دارای خانواده هستند و سالمندانی نیز وجود دارند که کسی را ندارند و خلیفه گری ارامنه سعی می کند از پدران و مادرانی که در این مرکز حضور دارند مراقبت نموده تا سالهای آخر عمر را به خوشی سپری کنند.

وی ادامه داد:  ما در مقابل این سالمندان  مسئولیت داریم. زیرا آنها زندگی خود را وقف خانواده و مردم کشور خود کرده اند . بنابراین شایسته این هستند که طوری به آنان  خدمت کنیم که روزهایی را که در این آسایشگاه سپری می کنند در آرامش باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از حضور ریاست محترم جمهوری در آسایشگاه حضرت مریم نیز تقدیر و تشکر می کنم. این موضوع نشان دهنده این است که تا چه اندازه  اقلیت ها در جامعه ایران مانند بقیه ملت ایران هستند.

74

وی افزود: بدون شک ما سفیران این توجه و رفتار شایسته شما و  دولت ایران در خارج از کشور هستیم .همچنین در دیداری که با پاپ واتیکان خواهم داشت حضور جناب عالی و رییس جمهور محترم را برای وقتی که گذاشتید و با پدران و مادران ما صحبت کردید  به اطلاع ایشان خواهم رساند.

در ابتدای این دیدار آقای هاکوپیان از مدیران آسایشگاه چیلویان با خیر مقدم به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قسمت اول مرکز نگهداری سالمندان چیلویان در سال ۱۳۴۴ توسط دکتر چیلویان تاسیس شده است . بخش دوم این مرکز نیز از سوی خلیفه گری ارامنه احداث شده است.

وی افزود : ظرفیت اسمی این آسایشگاه از وی سازمان بهزیستی ۳۵ نفر تعیین شده است کخه هم اکنون ۱۶ سالمند در آن زندگی می کند. این آسایشگاه همچنین دارای بخشهای مختلفی مانند فیزیو تراپی و، روان شناسی و … است.

گفتنی است دکتر ربیعی و زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه  در ابتدای این دیدار در مراسم نیایش آسایشگاه سالمندان چیلویان شرکت کردند.