همایش تکریم از سالمندان در شهرضا برگزار می شود

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرضا ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم روز جهانی سالمند گفت: توجه به سالمندان باید نهادینه شود. [divider] سید محمد باقر محمدی با بیان سخنی از پیامبر بزرگوار اسلام در خصوص احترام به سالمندان به تشریح جایگاه، ارزش و قداست این قشر پرداخت و افزود: در دین اسلام از هر منظری […]

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرضا ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم روز جهانی سالمند گفت: توجه به سالمندان باید نهادینه شود.

[divider]
سید محمد باقر محمدی با بیان سخنی از پیامبر بزرگوار اسلام در خصوص احترام به سالمندان به تشریح جایگاه، ارزش و قداست این قشر پرداخت و افزود: در دین اسلام از هر منظری به سالمندان توجه شده است.

محمدی با اشاره به وجود ۱۴ هزار سالمند در شهرضا گفت: لازم است تکریم سالمندان در بین جوانان فرهنگ سازی شود.

وی گفت: در نظر است دو هزار سالمند شهرستان از گروه های مختلف با محوریت شهرداری شهرضا و همکاری دیگر ادارات در روز جهانی سالمند در همایشی تکریم شوند.

محمدی با بیان این مطلب که در مقوله نشاط اجتماعی باید اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته شوند، افزود: چنین حرکت هایی بر بهداشت روانی سالمندان تاثیر بسزا دارد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا نیز در این جلسه گفت: ایجاد فضای سبز برای سالمندان، نگهداری از این گروه و پرداخت کمک هزینه های درمانی آنها از مشکلاتی است که توجه ویژه مسوولان مربوط را می طلبد.

محمد علی صادقی افزود: تهیه بانک اطلاعات جامع سالمندان و اجرای طرح نیازسنجی این قشر باید در دستور کار شورای سالمندان قرار گیرد.

پیاده روی سالمندان، اجرای برنامه های مفرح جنگ شادی و موسیقی زنده، برنامه های ورزشی و سلامت مانند برپایی چادرهای معاینات سرپایی، ایستگاه سلامت کنترل فشار خون و اهدای کارت معاینه رایگان مدت دار و تجلیل از سالمندان شاخص گروه ها و صنف های مختلف شهرستان از برنامه های بزرگداشت روز سالمند در شهرضا اعلام شد.

شهرستان شهرضا با ۱۵۲ هزارو ۳۹۶ نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.