شرایط ناسالم هوا برای سالمندان و کودکان

کارشناس واحد پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا طی ساعت آینده برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بوده است، گفت: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی روزهای نسبتاً خنکی پیش رو خواهیم داشت. [divider] اتفاق: حسین حسن خانی، کارشناس واحد پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا و کارشناس شرکت کنترل کیفیت اظهار  داشت: […]

کارشناس واحد پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا طی ساعت آینده برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بوده است، گفت: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی روزهای نسبتاً خنکی پیش رو خواهیم داشت.
[divider]

اتفاق: حسین حسن خانی، کارشناس واحد پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا و کارشناس شرکت کنترل کیفیت اظهار  داشت: به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی اینکه آسمان شهر تهران در ساعات آینده صاف همراه با وزش باد و اینکه روزهای نسبتاً خنکی پیش رو خواهد داشت، اما شاخص کیفیت هوا طی ساعت آینده برای گروه‌های حساس ( سالمندان، کودکان) جامعه ناسالم بوده و عدد شاخص کیفیت هوا اندکی از شرایط استاندارد فراتر رفته است.

وی ادامه داد: اما این وضعیت برای بقیه اقشار در شرایط مطلوب بوده و با شرایط جمعی انتظار می‌رود کیفیت هوا تا ظهر فردا در شرایط سالم قرار گیرد و همچنین در مناطق پرترافیک در ساعت اوج ترافیک در شرایط ناسالم واقع شده است.

*بارش موقت در برخی مناطق طی سه روز آینده

عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که از عصر امروز و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بارش موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و برخی نقاط استان‌های کرمان و هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش در فردا و سه شنبه در استان کرمان و فردا در شرق استان فارس از شدت بیشتری برخورد است. همچنین  بر‌اساس آخرین نقشه‌های  پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان  و شرق فارس و هرمزگان در ساعات بعد‌از‌ظهر و اوایل شب افزایش  ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق و بارش موقت پراکنده پیش بینی می‌شود و فردا در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم،مدیر کل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در گرمترین درجه به ۳۳ و در سردترین به ۲۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، گفت: از امروز تا سه‌شنبه هوای پایتخت صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی‌می‌شود.