نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
برای ثبت نام کارت منزلت در سایت سازمان بازنشستگی به آدرس www.cspf.ir یا ثبت نام کارت منزلت به مدارک زیر احتیاج است.
۱٫ شماره ملّی تمام افراد تحت تکفل و فرد بازنشسته
۲٫ شماره دفتر کل
۳٫ آدرس منزل و کدپستی
۴٫ سری و سریال و شماره و محل صدور شناسنامه افراد تحت تکفل
۵٫ عکس ۴×۳ رنگی زمینه روشن (اسکن شود و حاشیه های زائد گرفته شود)
برای ورود شماره دفتر کل و کد ملی شخص بازنشسته را وارد کرده دکمه ورود را بزنید (اگر قبلاً اطلاعات شما وارد سایت شده باشد دکمه ویرایش نشان داده می شود آن را بزنید در غیر این صورت ورود را بزنید و وارد ورود اطلاعات شوید
ثبت نام ۳ مرحله دارد:
۱٫ اطلاعات فردی شخص بازنشسته
۲٫ عکس اسکن شده را قرار دادن (عکس که رویت شد به مرحله بعد بروید)
۳٫ اطلاعات افراد تحت تکفل (برای ثبت اطلاعات فرد تحت تکفل ابتدا ۱ نفر را ثبت کرده دکمه ثبت فرد تحت تکفل را بزنید وقتی پایین این کادر مشخصات مشاهده شد افراد بعدی را به همین صورت ثبت کنید بعد از اتمام افراد تحت تکفل دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنید اگر در این مراحل مشخصات فردی را ثبت کردید و مشخصاتش اشتباه بود دکمه ویرایش کنار اسم را بزنید ، آن را ویرایش کرده ثبت کنید و دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنید)
*کسانی که افراد تحت تکفل ندارند از همان ابتدا دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنند
سایت از شما تاییدیه نهایی می خواهد اگر اطلاعات درست بود تایید کنید در غیر این صورت برگردید و اصلاح کنید و سپس تاییدیه بدهید دوباره از شما تاییدیه می خواهد و در پایان چاپ فرم را زده برگه را پرینت بگیرید بهتر است اگر چاپگر ندارید به کافی نت مراجعه کرده آنجا ثبت نام کنید
برگه پرینت گرفته شده را همراه با مدارک زیر به کارگزینی اداره آموزش و پرورش ببرید آن را مهر زده و نزد خود نگه داشته باشید
۱- فتو فیش حقوقی
۲- ۱قطعه عکس ۴× ۳ (همان عکس اسکن شده)
۳- فتو شناسنامه و کارت ملی شخص و افراد تحت تکفل
۴- برگه پرینت گرفته شده از سایت
در زمان سالمندی ممکن است به دلیل افزایش سن، تنها شدن و بازنشستگی در کار مشکلات روحی روانی به سراغتان آید. یکی از راههای مقابله با افسردگی، رفتن به مکانهای فرهنگی تفریحی است. کارت منزلت نیز در همین راستا در کشور به تصویب رسیده است.
کارت منزلت، کارتی است که برای سالمندان بالای ۶۵ سال صادر میشود. به وسیله این کارت افراد بالای ۶۵ سال در کشور شناسایی میشوند. اگر این کارت را تهیه کنید، میتوانید از امکانات رفاهی، فرهنگی و تفریحی استفاده کنید.
این کارت توسط سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و سازمان بازنشستگی صادر میشود. به وسیله این کارت میتوانید خدماتی را به صورت ۲۴ ساعته رایگان دریافت کنید. همچنین میتوانید از بعضی از خدمات فرهنگی هنری یا ورزشی همراه با تخفیف استفاده کنید.
این کارت فقط برای یکبار و تا پایان عمر برای افراد مسن فعال خواهد بود. فقط یکبار از شما هزینهای بابت این کارت دریافت خواهد شد و میتوانید تا پایان عمر از خدمات فرهنگی رفاهی استفاده کنید.
فرهنگسرای امید نهاد متولی صدور کارت منزلت برای سالمندان و بازنشستگان در سازمان فرهنگی شهرداری تهران است.
بر خلاف باور عموم کارت منزلت فقط اختصاص به بازنشستگان کشوری ندارد. سالمندان بالای ۶۵ سال نیز میتوانید به وسیله ثبتنام اینترنتی کارت منزلت دریافت کنند. اگر متقاضی کارت منزلت هستید، میتوانید مدارک لازم برای ثبت نام را به یکی از کافینتهای معتبر برده یا میتوانید از یکی از آشنایان خود درخواست کنید تا برایتان مراحل ثبتنام اینترنتی را انجام دهند.
بازنشستگان و سالمندان دارای این کارت میتوانند از خدمات متنوعی که به وسیله این کارت ارائه میشود، استفاده کنند. به عنوان مثال میتوانید از خدماتی شامل تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه بلیطهای سفرهای درون شهری مثل بلیطهای مترو و اتوبوس استفاده کنید. همچنین میتوانید به صورت رایگان در سینماهای شهر، فیلم مشاهده کنید.
یکی دیگر از خدماتی که توسط این کارت ارائه میشود، برگزاری کلاسهای فرهنگی است. با داشتن این کارت میتوانید در هر فصل از سال در یکی از کلاسهایی که توسط شهرداری هر شهر برگزار میشود، شرکت کنید. هر یک از این کلاسها یک دوره آموزشی مختلف است که توسط شهرداری هر شهری که صادر کننده کار منزلت است، برگزار میشود.
همچنین میتوانید در کانونهای که در فرهنگسرای امید مشغول به کار هستند، عضو شوید. این کانونها شامل کانون تئاترهای امید، کانون آواهای ماندگار، کانون نقاشان سالمند، کانون جهاندیدگان خیام، کانون جهاندیدگان خاقانی، کانون جهاندیدگان فردا، کانون جهاندیدگان اقبال، کانون جهاندیدگان حافظیه از سری کانونهای فرهنگسرای امید است.
میتوانید با استفاده از کارت منزلت، از استخرها و سالنهای ورزشی که در خود کارت قید شده، استفاده کنید. همچنین میتوانید از کتابخانههای شهر به صورت رایگان بهره ببرید.
مدارک لازم برای ثبت نام کارت منزل شامل یک قطعه عکس، کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی میشود. برای دریافت این کارت فقط احتیاج است یکبار در سامانه ثبت نام کنید و فقط یکبار هزینه ثبت نام را پرداخت کنید.
همچنین میتوانید برای دریافت کارتهای الکترونیکی مدتدار مترو و اتوبوس علاوه بر مراجعه حضوری به ایستگاههای مترویی که مسئول این امر هستند، از طریق سایت Manzelat ثبتنام کنید.
هزینه کارت منزلت را فقط احتیاج است یکبار پرداخت کنید. قیمت کارت ۱۵۰۰۰ تومان است و قیمت صدور آن ۸۰۰۰ تومان است. استفاده از کارت منزلت دارای سقف قیمتی است. ۱۵۰۰۰۰ هزار تومان سقف قیمتی کارت منزلت است.
برای ثبت نام روی لینک سامانه کلیک کنید لینک ثبت نام
برای ثبت نام روی لینک سامانه کلیک کنید
لینک ثبت نام
در این مرحله باید عکس پرسنلی، عکس کارت ملی، عکس شناسنامه و قبض برق یا تلفن را نیز باید همراه اطلاعات خود وارد کنید.
پس از دریافت کد ثبت نام، میتوانید با مراجعه دوباره به سایت، مرحله قبت نام کارت منزلت خود را پیگیری کنید.
برای دریافت کارت منزلت میتوانید به اداره پست مراجعه کنید. همچنین اگر کارت منزلتتان را گم کردید، میتوانید به یکی از پیشخوانهای دولت مراجعه کرده و درخواست المثنی برای کارت خود دهید.
کلام پایانی طرح کارت منزلت در سال ۱۳۸۳ با هدف تکریم سالمندان و بازنشستگان توسط فرهنگسرای امید و با کمک شهرداری تهران به تصویب رسید. به امید اینکه توسط این طرح بتوان سالمندان بیشتری را از افسردگیهایی که در این دوران رنج میبرند، نجات داد. اگر کارت منزلت را دریافت کنید، میتوانید از امکانات گستردهای که در اختیار شما قرار میدهند، استفاده کنید. برای دریافت کارت منزلت میتوانید به پیشخوانهای دولت در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. در غیر اینصورت میتوانید به صورت اینترنتی کارت منزلت را ثبت نام کنید. برای پیگیری کارت منزلت نیز میتوانید از طریق اینترنتی یا حضوری اقدام کنید.
کلام پایانی
طرح کارت منزلت در سال ۱۳۸۳ با هدف تکریم سالمندان و بازنشستگان توسط فرهنگسرای امید و با کمک شهرداری تهران به تصویب رسید. به امید اینکه توسط این طرح بتوان سالمندان بیشتری را از افسردگیهایی که در این دوران رنج میبرند، نجات داد.
اگر کارت منزلت را دریافت کنید، میتوانید از امکانات گستردهای که در اختیار شما قرار میدهند، استفاده کنید. برای دریافت کارت منزلت میتوانید به پیشخوانهای دولت در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. در غیر اینصورت میتوانید به صورت اینترنتی کارت منزلت را ثبت نام کنید. برای پیگیری کارت منزلت نیز میتوانید از طریق اینترنتی یا حضوری اقدام کنید.
دیدگاه بسته شده است.