روش ثبت نام اینترنتی کارت منزلت

برای ثبت نام کارت منزلت در سایت سازمان بازنشستگی به آدرس www.cspf.ir یا  ثبت نام کارت منزلت  به مدارک زیر احتیاج است.

۱٫              شماره ملّی تمام افراد تحت تکفل و فرد بازنشسته

۲٫              شماره دفتر کل

۳٫              آدرس منزل و کدپستی

۴٫              سری و سریال و شماره و محل صدور شناسنامه افراد تحت تکفل

۵٫              عکس ۴×۳ رنگی زمینه روشن (اسکن شود و حاشیه های زائد گرفته شود)

برای ورود شماره دفتر کل و کد ملی شخص بازنشسته را وارد کرده دکمه ورود را بزنید (اگر قبلاً اطلاعات شما وارد سایت شده باشد دکمه ویرایش نشان داده می شود آن را بزنید در غیر این صورت ورود را بزنید و وارد ورود اطلاعات شوید

ثبت نام ۳ مرحله دارد:

۱٫              اطلاعات فردی شخص بازنشسته

۲٫              عکس اسکن شده را قرار دادن (عکس که رویت شد به مرحله بعد بروید)

۳٫              اطلاعات افراد تحت تکفل (برای ثبت  اطلاعات فرد تحت تکفل ابتدا ۱ نفر را ثبت کرده دکمه ثبت فرد تحت تکفل را بزنید وقتی پایین این کادر مشخصات مشاهده شد افراد بعدی را به همین صورت ثبت کنید بعد از اتمام افراد تحت تکفل دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنید اگر در این مراحل مشخصات فردی را ثبت کردید و مشخصاتش اشتباه بود دکمه ویرایش کنار اسم را بزنید ، آن را ویرایش کرده ثبت کنید و دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنید)

*کسانی که افراد تحت تکفل ندارند از همان ابتدا دکمه رفتن به مرحله بعد را بزنند

سایت از شما تاییدیه نهایی می خواهد اگر اطلاعات درست بود تایید کنید در غیر این صورت برگردید و اصلاح کنید و سپس تاییدیه بدهید دوباره از شما تاییدیه می خواهد و در پایان چاپ فرم را زده برگه را پرینت بگیرید بهتر است اگر چاپگر ندارید به کافی نت مراجعه کرده آنجا ثبت نام کنید

برگه پرینت گرفته شده را همراه با مدارک زیر به کارگزینی اداره آموزش و پرورش ببرید آن را مهر زده و نزد خود نگه داشته باشید

۱-             فتو فیش حقوقی

۲-             ۱قطعه عکس ۴× ۳ (همان عکس اسکن شده)

۳-             فتو شناسنامه و کارت ملی شخص و افراد تحت تکفل

۴-             برگه پرینت گرفته شده از سایت





در زمان سالمندی ممکن است به دلیل افزایش سن، تنها شدن و بازنشستگی در کار مشکلات روحی روانی به سراغ­تان آید. یکی از راه‌­های مقابله با افسردگی، رفتن به مکان­‌های فرهنگی تفریحی است. کارت منزلت نیز در همین راستا در کشور به تصویب رسیده است.

کارت منزلت بازنشستگان چیست؟

کارت منزلت، کارتی است که برای سالمندان بالای ۶۵ سال صادر می‌شود. به وسیله این کارت افراد بالای ۶۵ سال در کشور شناسایی می‌شوند. اگر این کارت را تهیه کنید، می‌توانید از امکانات رفاهی، فرهنگی و تفریحی استفاده کنید.

این کارت توسط سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و سازمان بازنشستگی صادر می‌شود. به ­وسیله این کارت می‌توانید خدماتی را به صورت ۲۴ ساعته رایگان دریافت کنید. هم­چنین می‌توانید از بعضی از خدمات فرهنگی هنری یا ورزشی همراه با تخفیف استفاده کنید.

این کارت فقط برای یک­بار و تا پایان عمر برای افراد مسن فعال خواهد بود. فقط یک­بار از شما هزینه‌­ای بابت این کارت دریافت خواهد شد و می‌توانید تا پایان عمر از خدمات فرهنگی رفاهی استفاده کنید.

فرهنگسرای امید نهاد متولی صدور کارت منزلت برای سالمندان و بازنشستگان در سازمان فرهنگی شهرداری تهران است.

شرایط دریافت کارت منزلت بازنشستگان

بر خلاف باور عموم کارت منزلت فقط اختصاص به بازنشستگان کشوری ندارد. سالمندان بالای ۶۵ سال نیز می‌توانید به وسیله ثبت‌نام اینترنتی کارت منزلت دریافت کنند. اگر متقاضی کارت منزلت هستید، می‌توانید مدارک لازم برای ثبت نام را به یکی از کافی‌نت‌های معتبر برده یا می‌توانید از یکی از آشنایان خود درخواست کنید تا برای­تان مراحل ثبت­نام اینترنتی را انجام دهند.

خدمات کارت منزلت چیست؟

بازنشستگان و سالمندان دارای این کارت می­توانند از خدمات متنوعی که به وسیله این کارت ارائه می‌شود، استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانید از خدماتی شامل تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه بلیط­‌های سفرهای درون شهری مثل بلیط­‌های مترو و اتوبوس استفاده کنید. هم­چنین می‌توانید به صورت رایگان در سینماهای شهر، فیلم مشاهده کنید.

یکی دیگر از خدماتی که توسط این کارت ارائه می‌شود، برگزاری کلاسهای فرهنگی است. با داشتن این کارت می‌توانید در هر فصل از سال در یکی از کلاس‌هایی که توسط شهرداری هر شهر برگزار می‌شود، شرکت کنید. هر یک از این کلاس­ها یک دوره آموزشی مختلف است که توسط شهرداری هر شهری که صادر کننده کار منزلت است، برگزار می­شود.

هم­چنین می‌توانید در کانو‌ن‌های که در فرهنگ­سرای امید مشغول به کار هستند، عضو شوید. این کانون‌ها شامل کانون تئاترهای امید، کانون آواهای ماندگار، کانون نقاشان سالمند، کانون جهان­دیدگان خیام، کانون جهان­دیدگان خاقانی، کانون جهان­دیدگان فردا، کانون جهان­دیدگان اقبال، کانون جهان­دیدگان حافظیه از سری کانون‌های فرهنگ­سرای امید است.

می‌توانید با استفاده از کارت منزلت، از استخرها و سالن‌های ورزشی که در خود کارت قید شده، استفاده کنید. هم­چنین می‌توانید از کتابخانه‌های شهر به صورت رایگان بهره ببرید.

نحوه ثبت­ نام و مدارک لازم برای کارت منزلت به چه صورت است؟

مدارک لازم برای ثبت نام کارت منزل شامل یک قطعه عکس، کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی می‌شود. برای دریافت این کارت فقط احتیاج است یک­بار در سامانه ثبت ­نام کنید و فقط یک­بار هزینه ثبت ­نام را پرداخت کنید.

هم­چنین می‌توانید برای دریافت کارت‌های الکترونیکی مدت­‌دار مترو و اتوبوس علاوه بر مراجعه حضوری به ایستگاه­های مترویی که مسئول این امر هستند، از طریق سایت Manzelat ثبت­‌نام کنید.

هزینه ثبت نام کارت منزلت چقدر است؟

هزینه کارت منزلت را فقط احتیاج است یک­بار پرداخت کنید. قیمت کارت ۱۵۰۰۰ تومان است و قیمت صدور آن ۸۰۰۰ تومان است. استفاده از کارت منزلت دارای سقف قیمتی است. ۱۵۰۰۰۰ هزار تومان سقف قیمتی کارت منزلت است.

قوانین ثبت ­نام کارت منزلت

  • از این کارت فقط سالمندان و بازنشستگانی که تابعیت ایرانی دارند، می‌توانید استفاه کنید.
  • برای ثبت­ نام این کارت باید بالاتر از ۶۵ سال سن داشته باشید.
  • تمامی خدماتی که در ازای این کارت ارائه می‌شود، فقط در محل سکونت قابل اجراست.
  • کارت منزلت برای سالمندان نشان­ دهنده هویت سالمندان است.
  • ارسال کارت از طریق اداره پست است.

نحوه­ ثبت نام اینترنتی کارت منزلت

  • ابتدا به این لینک زیر مراجعه کنید. سپس بر روی گزینه ثبت‌­نام که در گوشه سمت راست سایت قرار دارد، کلیک کنید.
  • در ادامه قوانین و شرایط داشتن کارت منزلت ذکر شده است. این قوانین را مطالعه کنید در صورت موافق بودن با شرایط دکمه قوانین را مطالعه نمودم و موافقم را ثبت کنید.
  • بعد از آن­که مرحله­ قوانین و شرایط را مطالعه کردید، وارد صفحه ثبت اطلاعات خواهید شد. در این صفحه ابتدا درخواست خود بابت گرفتن کارت جدید یا اگر کارت­تان گم شده است، گرفتن کارت المثنی است، ثبت می‌کنید. بعد از آن تمامی قسمت‌­­های مربوط به اطلاعات شخصی خود را پر کنید. سعی کنید تمامی موارد را با دقت کافی انجام دهید تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

برای ثبت نام روی لینک سامانه کلیک کنید

لینک ثبت نام

در این مرحله باید عکس پرسنلی، عکس کارت ملی، عکس شناسنامه و قبض برق یا تلفن را نیز باید همراه اطلاعات خود وارد کنید.

  • بعد از این­که اطلاعات­تان را ثبت کردید، صفحه‌­ای باز می‌شود، که تمامی اطلاعت­تان را نشان می‌دهد. دوباره تمامی اطلاعاتی که وارد کرده‌­اید را چک کنید. اگر تمامی اطلاعات را درست وارد کردید، گزینه تأیید درخواست را وارد کنید. اگر در بعضی از موارد وارد شده مشکل داشته باشد، می‌توانید گزینه ویرایش را ثبت کنید تا اطلاعات­تان را در صفحه قبل ویرایش کنید.
  • در ادامه بعد از ثبت اطلاعات، وارد صفحه هزینه­ خدمات می‌شوید. در این مرحله وارد درگاه اینترنتی می‌شوید که باید هزینه مربوط به کارت منزلت را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت هزینه و تمام ­شدن تمامی مراحل، سایت به شما کد ثبت ­نام داده می‌شود.

پس از دریافت کد ثبت ­نام، می‌توانید با مراجعه دوباره به سایت، مرحله قبت نام کارت منزلت خود را پیگیری کنید.

دریافت کارت منزلت از پست چگونه است؟

برای دریافت کارت منزلت می‌توانید به­ اداره پست مراجعه کنید. هم­چنین اگر کارت منزلت­تان را گم کردید، می‌توانید به یکی از پیشخوان­‌های دولت مراجعه کرده و درخواست المثنی برای کارت خود دهید.

کلام پایانی

طرح کارت منزلت در سال ۱۳۸۳ با هدف تکریم سالمندان و بازنشستگان توسط فرهنگ­سرای امید و با کمک شهرداری تهران به تصویب رسید. به امید این­که توسط این طرح بتوان سالمندان بیش­تری را از افسردگی‌هایی که در این دوران رنج می‌برند، نجات داد.

اگر کارت منزلت را دریافت کنید، می‌توانید از امکانات گسترده­‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید. برای دریافت کارت منزلت می‌توانید به پیشخوان­‌های دولت در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. در غیر این­‌صورت می‌توانید به صورت اینترنتی کارت منزلت را ثبت­ نام کنید. برای پیگیری کارت منزلت نیز می‌توانید از طریق اینترنتی یا حضوری اقدام کنید.