لزوم تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح

امیرسرتیپ دوم جمشید فرقانی نیا روزپنجشنبه در نشست خبری افزود: لزوم تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح تأکید کرد و برنامه های این سازمان به مناسبت دهه مبارک فجر را اعلام کرد. ** واگذاری سبد کالایی به بازنشستگان نیروهای مسلح هنوز حتمی نیست وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا سبد کالایی به بازنشستگان نیروهای مسلح […]

امیرسرتیپ دوم جمشید فرقانی نیا روزپنجشنبه در نشست خبری افزود: لزوم تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح تأکید کرد و برنامه های این سازمان به مناسبت دهه مبارک فجر را اعلام کرد.

** واگذاری سبد کالایی به بازنشستگان نیروهای مسلح هنوز حتمی نیست

وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا سبد کالایی به بازنشستگان نیروهای مسلح نیز اختصاص می یابد، اظهار داشت: هنوز بحث واگذاری سبد کالایی به این قشر قطعیت پیدا نکرده اما تلاش داریم به اقشار نیازمند بازنشسته نیروهای مسلح کمک هایی انجام دهیم.

وی با اشاره به این که هنوزهیچ دستورالعملی برای واگذاری سبد کالا به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ابلاغ نشده، اظهارداشت:این اقدامات و کمک ها از طریق حکمت کارت هایی که در اختیار بازنشستگان نیروهای مسلح قرار گرفته، صورت می گیرد.

امیرفرقانی نیا بر لزوم توانمند سازی بازنشستگان نیروهای مسلح در کشور تأکید کرد وگفت: بازنشستگان سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح عضو موسسه توانمند سازی هستند که ماهیانه از حقوق آنان مبلغی به عنوان ذخیره سازی و خرید سهام کسر می شود.

lemonpress-937

** تاکنون یک هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های پتروشیمی برای بازنشستگان خریداری شده است

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزارمیلیارد تومان ازسهام شرکت های پتروشیمی برای بازنشستگان نیروهای مسلح خریداری شده که با توجه به آورده بازنشستگان سهامی به آنها تعلق خواهد گرفت.

امیر فرقانی نیا دربخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت های اقتصادی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و واگذاری سهام غدیر به بازنشستگان گفت:سازمان قصد واگذاری سهام غدیربه بازنشستگان نیروهای مسلح را ندارد اما مزایای این سهام را واگذار می کند.

** عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح همانند سالهای گذشته، بهمن ماه پرداخت می شود

وی در پاسخ به این سوال که عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح چه زمانی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز مثل سالهای قبل، عیدی این قشر بهمن ماه به آنها پرداخت خواهد شد.

** لزوم رسیدگی به وضعیت اشتغال فرزندان بازنشسته نیروهای مسلح

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح همچنین بر لزوم رسیدگی به فرزندان بازنشسته نیروهای مسلح برای رفع مشکل اشتغال آنها اظهار داشت: نمایندگانی از سازمان در استان های مختلف کشور در این زمینه تلاش می کنند.

امیر فرقانی نیا به مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره کرد وگفت: مطالبات قانون خدمات کشوری و پاداش قبل از سال ۷۹ بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت شده است.

** ۴۰۰ میلیارد تومان سهام برای بازنشستگان پیش بینی شده است

وی خاطرنشان کرد: اکنون خرید ۴۰۰ میلیارد تومان سهام دیگر برای بازنشستگان پیش بینی شده که در اختیار آنها قرار می گیرد و در آینده قصد داریم سهام هزارمیلیارد تومانی این افراد را به ۵ هزار میلیارد تومان ارتقا ببخشیم.

به گفته رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، سهامی که دراختیار بازنشستگان قرار می گیرد که یک چرخه بسته دارد و در صورت فروش، تنها شرکت عامل می تواند این سهام را خریداری کند.

** لزوم تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح

فرقانی نیا دربخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تکریم بازنشستگان نیروهای مسلح تأکید کرد و برنامه های این سازمان به مناسبت دهه مبارک فجر را اعلام کرد.

وی برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف برای بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده های آنان را یکی از برنامه های اصلی این سازمان در دهه فجرعنوان کردوگفت: تلاش داریم با برگزاری این گونه برنامه ها در راستای بصیرت افزایی، امنیت خانواده ، دشمن شناسی و بیداری اسلامی گامهای موثری برداریم.

وی به برگزاری مسابقات فرهنگی و اجتماعی برای بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده آنها اشاره کردوگفت: یکی از این مسابقات فرهنگی در راستای کتاب «سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری» است.

وی گفت: ۱۰۰ هزار نسخه ازاین کتاب رامیان بازنشستگان توزیع کرده ایم و درخصوص مطالب ان ۱۰ سوال طراحی کرده ایم که به نفرات برتر جوایزی از جمله کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و سفر مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۱۲ بهمن ماه زنگ انقلاب به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در تمامی ادارات تابعه سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در سراسر کشور طنین انداز خواهد شد.

فرقانی به برگزاری نمایشگاهی در باغ موزه دفاع مقدس تهران طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه اشاره کرد وگفت: این نمایشگاه با هدف معرفی خدمات سازمان تأمین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح به بازنشستگان و خانواده های آنان برپا خواهد شد.

وی همچنین از برپایی همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی باحضور ۱۰۰ هزار نفر در کشور در تاریخ ۲ اسفند ماه خبر داد وگفت: این همایش بزرگ پیاده روی در تهران با حضور ۲۰ هزار نفر در بوستان ولایت تهران و مابقی در دیگر استانها برگزار خواهد شد.