مقالات علمی/مواد غذایی موجود متفاوت از نیازهای سالمندان است

درصد بالای مشکلات، زخم معده، ورم روده ها، گرفتگی رگ های قلب، آمار بالای سکته های قلبی و مغزی، فشار خون بالا تفسیری از مشکلات تغذیه ای در دوران سالمندی است. متخصص طب سالمندی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه شش عامل در سلامتی افراد بخصوص سالمندان تاثیرگذار است، گفت: تغذیه یکی از مهمترین عوامل […]

درصد بالای مشکلات، زخم معده، ورم روده ها، گرفتگی رگ های قلب، آمار بالای سکته های قلبی و مغزی، فشار خون بالا تفسیری از مشکلات تغذیه ای در دوران سالمندی است.

متخصص طب سالمندی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه شش عامل در سلامتی افراد بخصوص سالمندان تاثیرگذار است، گفت: تغذیه یکی از مهمترین عوامل در سلامتی است و مشکلی که سالمندان در بحث تغذیه دارند عادت های اشتباه غذایی است.

دکتر رضا اسحاقی با بیان این مطلب ادامه داد: عادت های غلط تغذیه ای در سالمندان متاسفانه از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی شروع شده و با ادامه دار شدن در دوران سالمندی مشکلاتی برای این افراد به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: تغییر فیزیولوژیک بدن، نیازهای متفاوت دوران سالمندی و تفاوت تحرکات بدنی سالمندان با دوران جوانی آنها را از دوران جوانی شان جدا می کند اما در برخی موارد فعالیت های دوران جوانی در سالمندی ادامه پیدا می کند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای این افراد می شود.

این متخصص طب سالمندی اظهارداشت: مواد غذایی موجود متفاوت از نیازهای سالمندان است و غذاهای آماده و حتی خانگی هیچ شباهتی به دوران سالمندی ندارد بطوریکه اگر سالمندان بخواهند تغییری در روند غذایی شان بدهند این امکان برایشان فراهم نیست.

دکتر اسحاقی عنوان کرد: درصد بالای مشکلات، زخم معده، ورم روده ها، گرفتگی رگ های قلب، آمار بالای سکته های قلبی و مغزی، فشار خون بالا تفسیری از مشکلات تغذیه ای در دوران سالمندی است.

وی تصریح کرد: نمک به عنوان یک ماده حیاتی که ترکیبی از کلرید و سدیم است به شدت در فعالیت های بدن تاثیرگذار است دارد و اگر به طور ناگهانی مصرف این ماده حیاتی قطع شود بدن دچار مشکل می شود.

این متخصص طب سالمندی با بیان اینکه برای کاهش مصرف نمک ۶ تا ۷ هفته زمان نیاز است، خاطرنشان کرد: در مورد روغن هم این موضوع صدق می کند، مصرف روغن هم باید به تقلیل کم شود و آنهایی که به ناگهان روغن را کم می کنند دچار مشکل می شوند.