حقوق بازنشستگان بر اساس تورم واقعی محاسبه شود

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درخصوص افزایش میزان مستمری بگیران در سال آینده گفت: حقوق بازنشستگان باید بر اساس تورم واقعی که از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می شود، محاسبه شود. علی اصغر بیات، اظهار داشت: در جلسه ای که با معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم […]

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درخصوص افزایش میزان مستمری بگیران در سال آینده گفت: حقوق بازنشستگان باید بر اساس تورم واقعی که از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می شود، محاسبه شود.

علی اصغر بیات، اظهار داشت: در جلسه ای که با معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم اعلام شد که در بودجه سال آینده حقوق کارمندان ۱۸ درصد افزایش داشته باشد. از طرفی با توجه به اینکه در گزارش ۱۰۰ روزه اعلام کرد که تورم ۴۴ درصد است و دولت تلاش می کند که عدد تورم را پایین بیاورد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان ادامه داد: دولت اعلام کرد که تا پایان سال نرخ تورم به ۳۵ درصد می رشد. از طرفی اگر فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده اجرا شود حداقل ۱۵ درصد شوک جدید به بازار وارد می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ماده ۹۶ قانون تأکید شده است که سازمان تامین اجتماعی سالانه یکبار بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی برای نرخ تورم و مرکز آمار موظف است حقوق بازنشستگان را افزایش دهد.

این مقام مسئول در سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: حال سوال است که این ۱۸ درصدی که دولت اعلام کره است بر چه مبنایی محاسبه شده است؟ در حالی که خود دولت اعلام می کند هر چه تلاش کند تا پایان سال نرخ تورم ۳۵ درصد خواهد شد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تحت هیچ شرایطی افزایش ۱۸ درصدی حقوق در سال آینده را قبول ندارم. بازنشستگان درخواست دارند که هر عددی را که بانک مرکزی برای نرخ تورم واقعی اعلام کرد قبول کنند و حقوق این قشر از جامعه بر اساس قانون افزایش پیدا کند.