برنامه‌های ورزشی، نیاز خانه‌های سالمندان

برنامه‌های ورزشی که اخیرا در خانه‌های سالمندان در نیویورک به کار گرفته می‌شوند باعث افزایش کیفیت زندگی افراد سالمند شده‌ است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه‌های ورزشی که در بیمارستان “HSS” نیویورک طراحی شده‌اند و در خانه‌های سالمندان محله‌های آسیایی اجرا می‌شوند به کاهش درد، افزایش تحرک و پیشرفت سلامت سالمندان کمک می‌کند. […]

برنامه‌های ورزشی که اخیرا در خانه‌های سالمندان در نیویورک به کار گرفته می‌شوند باعث افزایش کیفیت زندگی افراد سالمند شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه‌های ورزشی که در بیمارستان “HSS” نیویورک طراحی شده‌اند و در خانه‌های سالمندان محله‌های آسیایی اجرا می‌شوند به کاهش درد، افزایش تحرک و پیشرفت سلامت سالمندان کمک می‌کند.

 تحقیقاتی در این زمینه در جلسه سالانه انجمن سلامت عمومی آمریکا در بوستون ، مطرح شد. تعداد سالمندان آسیایی در نیویورک بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، ۶۴ درصد افزایش یافته است. یک چهارم این افراد در فقر زندگی کرده‌اند و در معرض آرتروز و پوکی استخوان قرار دارند. این افراد دو برابر بیشتر از آمریکایی‌ها بدون بیمه هستند و محدودیت‌های زبانی و فرهنگی باعث شده تا کمتر به سلامت خود رسیدگی کنند.

 به همین منظور در بیمارستان HSS برنامه‌ای برای افزایش سلامت این افراد طراحی شد که شامل برنامه‌های آموزشی دوزبانه و کلاس‌های ورزشی بود. در این برنامه‌ها ۴۸ هفته‌ برنامه‌های ورزشی برای مقابله با آرتروز و ۲۴ هفته‌ برنامه یوگا انجام شد. مربی این جلسات ورزشی دوزبانه بود و این برنامه‌ها در چهار خانه سالمندان آسیایی‌ها اجرا شد. این برنامه‌ها باعث افزایش سلامت این سالمندان و بهبود شرایط عضلانی – استخوانی این افراد شد.

 لیندا راسل،‌ متخصص روماتولوژی بیمارستان HSS می‌گوید: فعال بودن افراد سالمند باعث می‌شود که کیفیت زندگی آنها بهتر باشد و بتوانند فعالیت‌های روزانه را بهتر انجام دهند. مردم معتقدند که با داشتن آرتروز نمی‌توان ورزش کرد، اما ورزش‌های مناسب می‌تواند به کهش درد کمک کند.

 هدف این برنامه‌های ورزشی کاهش دردهای عضلانی – استخوانی، سفتی و خستگی عضلات، افزایش تعادل، کم شدن افتادن و افزایش فعالیت بدنی بود.

 این برنامه‌های ورزشی در دوره اول بر روی ۱۹۹ نفر انجام شد و قبل و بعد از کلاس‌ها میزان درد، کارایی و مشکلات سلامتی افراد اندازه‌گیری شد.

 بیشتر این افراد زن بودند و حدود ۶۵ سال به بالا سن داشتند. بیشتر این افراد اعلام کردند که درد آنها کاهش یافته و کیفیت زندگی آنها افزایش یافته است. آمارهای زیر از نتایج این برنامه است:

 – بعد از انجام برنامه ورزشی ۴۸ درصد از تعداد افرادی که درد داشتند کاسته شد.

 – تعداد افرادی که می‌توانستند از پله‌ها بالا بروند بعد از برنامه ورزشی ۶۹ درصد افزایش یافت.

 – تعداد افرادی که می‌توانستند بعد از برنامه ورزشی، زانوها را خم کنند و خم شوند ۸۳ درصد افزایش یافت.

 – تعداد افرادی که می‌توانستند بعد از برنامه ورزشی، لوازم خود را حمل کنند، ۵۰ درصد افزایش یافت.

 – ۳۹ درصد افراد اظهار کردند که برنامه‌های ورزشی باعث کمتر شدن خستگی آنها شده است.

 – ۳۰ درصد افراد اظهار کردند که برنامه‌های ورزشی سفتی عضلات آنها را کاهش داده است.

 بیمارستان HSS در نظر دارد تا برنامه‌های بیشتری را با توجه به فرهنگ و زبان قوم‌های مختلف در آمریکا طراحی کند.